دبیر انجمن برنج:

ترویج مصرف نیازمند آموزش و فرهنگ سازی

برنج سبوس دار و یا به اصطلاح برنج قهوه‌ای جزئ دسته‌ی غلات به حساب می آیند و دارای ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج سفید است.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۵۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، باتوجه به اینکه برنج یکی از اصلی ترین مواد غذایی در سبد کالایی هر ایرانی است. بنابراین مصرف نوع برنج میتواند در سلامت انسان بسیار تاثیر گذار باشد.

درحال حاضر،انواع بسیار مختلفی از این محصول غذایی در بازار هست که هر کدام ارزش‌های غذایی متفاوتی نیز دارند؛ اما دو نوع بسیار معروف، یکی برنج سفید و دیگری برنج قهوه‌ای است.

برنج سبوس دار و یا به اصطلاح برنج قهوه‌ای جزئ دسته‌ی غلات به حساب می آیند و دارای ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج سفید است.

 این در حالی است که تولید این نوع محصول در مقایسه با برنج سفید با ضایعات کمتر و درآمد زایی بیشتر برای شالیکاران همراه است.اما متاسفانه عامه مردم بدلیل عدم آگاهی و الگوبرداری از مصرف برنج سفید که نوعی غذای شاهانه است به پیروی از آن برخاسته‌اند.

آشتی با مصرف استفاده از برنج قهوه‌ای در ایران

بنابراین گزارش، جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی  با اظهار تآسف از اینکه "ذائقه مردم ایرانی با مصرف برنج قهوه‌ای خیلی آشتی نکرده است"گفت: متاسفانه مصرف این نوع برنج در سبد کالایی عده خاصی از افر اد جامعهوجود دارد و این در حالی استدر فرآیند تولید برنج قهوه‌ای فقط یک مرحله وجود دارد، اما برای به دست آمدن برنج سفید مراحل متعددی روی دانه گیاه برنج انجام می‌گیرد. در نهایت اکثر مواد معدنی و ویتامین‌های برنج قهوه‌ای هنگام تبدیل این محصول به برنج سفید از بین می‌روند.

شایق با اشاره به اینکه، مصرف استفاد از برنج قهوه‌ای نیازمند آموزش و فرهنگ سازی افزود: باید این باور غلط را در ذهن مردم ایرانی از بین برد که دنبال برنج سفیدی که در دیس بلرزد نباشند، بلکه برنجی مصرف کنند که مواد غذایی لازم را به بدن برساند.

گرانی بی دلیل برنج قهوه‌ای

دبیر انجمن برنج  تصریح کرد: از آنجایی که مصرف این نوع برنج هنوز در کشور ما جا نیفتاده است، این مهم باعث میشود که فروشندگان این محصول را به خاطر تقاضایی کم با قیمت بالاتری نسبت به قیمت برنج سفید به مردم عرضه کننده.
ارسال نظرات