خبرهای داغ:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فعالیت‌های سه دسته برای نفوذ در دانشگاه‌ها گفت: این سه دسته برای نفوذ در دانشگاه‌ها اقدامات فرهنگی مختلف انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۶۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی موجود در فضای دانشگاه‌ها، اظهار داشت: علیرغم وجود بدنه مومن و انقلابی در دانشگاه‌، لایه‌‌هایی با نفوذ در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها به دنبال دستیابی به اهدافی خاص هستند.

وی با اشاره به اهداف این جریان یادآور شد: سکولاریزه کردن دانشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های گروهی از این جریان است که در برخی موارد با سالوس‌بازی در بدنه مسئولان رسوخ کرده و با انتشار کتاب‌‌ها و نشریات  به دنبال جذب دانشجویان و رسیدن به اهداف خود است.

این نماینده مجلس افزود: هدف این گروه از سکولار کردن دانشگاه‌ها، سکولاریزه شدن انقلاب و نظام اسلامی است تا با ایجاد شرایط مورد نظر به اهداف مدنظر خود در فضای دانشگاه و کشور دست یابند.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به تلاش بخش دیگری از این جریان برای بی‌تفاوت کردن دانشگاه‌ها نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی اطراف خود، تصریح کرد: این عده تلاش دارند با عملکرد خود دانشگاه را به سمت انفعال حرکت دهند تا جامعه دانشگاهی را از حالت نقادانه و مطالبه‌گری خود دور کنند.

وی به ویژگی بخش دیگری از این جریان برای رسیدن به اهداف خود در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این گروه نیز به دنبال درگیر کردن دانشگاه و دانشجویان با احزاب مختلف است، به شکلی که دانشگاه را پیاده نظام احزاب کند و از آن بهره گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همه این گروه‌ها برای پیش بردن اهداف خود به راه‌های مختلف فرهنگی متوسل شدند و با برگزاری برخی جلسات، نشست‌ها، تولید نشریات و کتاب‌های مختلف نگرانی‌هایی را درباره فضای فرهنگی کشور ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نگرانی جدی از این دارند که یک عده غرب‌زده با عینک روشنفکری از نظر فکری و مجذوب از نظر اندیشه دانشگاه را به سمت خواسته‌های خود پیش برند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها