رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی به دنبال ارتباط نخبگان با جامعه

رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارتباط نخبگان با جامعه، هدف اصلی تشکیل جهاد دانشگاهی است .
کد خبر: ۸۵۴۹۴۸۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری ؛ رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با اصحاب رسانه استان گفت: 16 مرداد سال 1359 جهاد دانشگاهی با فرمان امام خمینی رحمه الله علیه با هدف رفع دغدغههای بنیانگذار انقلاب در ایجاد مهندسی فرهنگی در دانشگاهها و اسلامی کردن‌آن تشکیل شد و یکی از نهاد های انقلابی به حساب می آید .

وحید خلیلی ادامه داد: در اوایل دهه 70 ماموریت جهاد وسعت یافت و علاوه بر نقش رابط بودن ما بین نخبگان و دانشگاهیان با جامعه ، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفت و تاکنون خدمات ارزنده ای را به جامعه تقدیم کرده است .

خلیلی افزود: توسعه و حرکت پژوهشی و فناورانه ، تبدیل ایده ها به محصولی با قابلیت تجاری سازی، تعمیق و عمق بخشی به حرکت های پژوهشی ، فرهنگی و علمی دانشگاهیان از مهم ترین رویکردهای تشکیل این نهاد است .

رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم اکنون دو مرکز جهاد دانشگاهی در شهرستان های بروجن و فارسان در حال فعالیت هستند گفت: این مرکز با قدمت بیش از 30 سال در استان به طبع جهاددانشگاهی کشور در چهار حوزه معاونت پشتیبانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد که خوشبختانه فعالیت ها در هر کدام از این چهار حوزه مستقل شده است .

خلیلی گفت : شرکت در جشنواره های متعدد استانی و کشوری ، برگزاری افتتاحیه جشنواره حیات مطهر ، برگزاری چهارمین دوره مناظرات دانشجویی و شرکت در برگزاری چهارمین دوره جشنواره وبلاگ نویسی نماز از فعالیت های فرهنگی بارز معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان است.

وی تجاریسازی ایده را از مهمترین هدف جهاددانشگاهی استان عنوان کرد و افزود: در استان این باور ایجاد شده است که با استفاده از تجربیاتو راه‌های رفته جهاددانشگاهی کشور بتوان ایده را به محصول تبدیل کرد.

خلیلی راهاندازی دو مرکز تخصصی فنآوری اطلاعات و انرژی نو و مرکز مطالعات اجتماعی و گردشگری را از دیگر اهداف جهاد دانشگاهی استان برشمرد و گفت: در استان ظرفیت استفاده از فنآوری انرژی نو وجود دارد که در این راستا محصولات انرژی خورشیدی وارد استان شده است که می توان از آن استفاده و تولید محصول کرد.

به گفته وی، شناسایی نیازها و خدمات الکترونیک همچنین احیا و بهبود این خدمات در راستای ارائه خدمات برتر از دیگر اهداف جهاد دانشگاهی استان است.

ارسال نظرات