خبرهای داغ:
در واکنش به تحقیقات علیه پایگاه اینترنتی "نتز پلیتیک"
اپوزیسیون آلمان در واکنش به تحقیقات دادستانی کل فدرال آلمان علیه پایگاه اینترنتی "نتز پلیتیک" به اتهام افشای اسناد دولتی و خیانت به کشور خواستار کناره گیری وی شدند.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۹۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "هارالد رانگه" دادستانی کل فدرال آلمان به دلیل تحقیقات علیه پایگاه اینترنتی " نتز پلیتیک" شدیدا تحت فشار قرار گرفته است و اپوزیسیون آلمان در واکنش به این مسئله خواستار کناره گیری وی شدند.

"برند ریکسینگر" رئیس چپ های آلمان در گفتگو با "هندلز بلات" خواستار کناره گیری "هارالد رانگه" دادستانی کل فدرال آلمان به دلیل شروع تحقیقات علیه دو روزنامه نگار پایگاه اینترنتی "نتز پلیتیک" شده است و همچنین این انتقاد را وارد کرد که با این حال هیچ اقدامی علیه جاسوسی های گسترده آمریکا از میلیون ها شهروند آلمانی انجام نگرفته است.

"ریکسینگر" همچنین خواستار یک واکنش رسمی دفتر صدر اعظم آلمان به این جریانات شده و تاکید کرد که حالا زمان آن فرارسیده که صدر اعظم آلمان بالاخره درباره این رسوایی ها اظهار نظر و شفاف سازی کند.

"وولفگانگ کوبیکی"، معاون رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان نیز انتقاد شدیدی را به دادستانی کل فدرال آلمان وارد کرده و تصریح کرد که اگر دادستان کل فدرال آلمان قوانین آزادی مطبوعات و وظایف خبرنگاران را مورد توجه قرار ندهد بنابراین در مسئولیت خود ایفای نقش خطایی را دارد و این مسئله باید عواقب و پیامدهای مسئولیتی برای وی داشته باشد.

وی در این باره که "هارالد رانگه" چنین تحقیقاتی را به راه انداخته است ابراز تعجب و شگفتی کرد.

پیش از آن نیز "هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان شک و تردید خود را به انجام این تحقیقات به اتهام خیانت به کشور ابراز کرده بود.

"گرهارد بایم"، وزیر کشور سابق آلمان نیز خواستار توقف فوری این تحقیقات شد.

 ظاهرا خبرنگاران پایگاه اینترنتی "نتزپلیتیک" اسنادی را فاش کرده اند مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات داخلی آلمان تصمیم دارد شبکه های اینترنتی را مورد نظارت شدیدتری قرار دهد.

 دادستانی کل فدرال آلمان نیز ظاهرا تحقیقات علیه این پایگاه اینترنتی را به اتهام خیانت  و افشای اسناد محرمانه دولتی آغاز کرده بود که البته به دلیل اعتراضاتی که از محافل مختلف صورت گرفته است فعلا این تحقیقات را به حال تعلیق درآورده است.

 پایگاه اینترنتی "نتز پلیتیک" در انتشار افشاگری های " ادوارد اسنودن " نیز همواره پیش قدم بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها