شماره نود ماهنامه ايران پاك منتشر شد

شماره نود ماهنامه فرهنگي– اجتماعي ايران پاك به همراه ضميمه آن در تير ماه جاري منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۹۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ فرزين رحيم‌نظري مديركل روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر در سرمقاله اين شماره، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را واقعيتي تلخ دانسته كه جامعه بشري را دربرگرفته و گفته است: به‌رغم تلاش‌هايي كه در طول زمان براي مقابله با اين معضل انجام شده است، توليد قاچاق و سوء‌مصرف اين مواد همچنان يكي از مسائل انسان مدرن است.

وي ادامه داده است: بي شك سوء‌مصرف مواد مخدر و روان‌گردان ريشه در ناآگاهي افراد نسبت به خود جامعه زندگي آثار مواد مخدر يا همه اين هاست. تجربه نشان داده است كساني كه به سوء‌مصرف مواد روي مي‌آورند كه درك و شناخت درستي از خود و جامعه ندارند. بنابراين اطلاع رساني ركن اساسي براي مبارزه با مواد مخدر و در كل بهترين راه براي مواجهه با مسائل اجتماعي است.

در بخش بعدي اين ماهنامه گزارشي از مراسم سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر به چاپ رسيده است. دكتر رحماني فضلي وزيركشور و دبيركل ستاد در اين مراسم كه با حضور برخي نمايندگان مجلس، سفراي كشورهاي خارجي و ساير مسئولان برگزار شد، گفته است: با توجه به همجواري با افغانستان كه اين كشور بيش از 70 درصد مواد مخدر سنتي را توليد مي‌كند، بيشترين تهديد متوجه ايران است و اين در حاليست كه كمترين همكاري بين‌المللي با آن صورت مي‌گيرد.

همچنين مقاله‌‌اي با عنوان «ضرورت شبكه‌سازي سازمان‌هاي مردم‌نهاد مبارزه با مواد مخدر و اعتياد» و يادداشتي با عنوان «چرا فاراد مشهوري كه گرفتار اعتياد شده‌اند خود را درمان نمي‌كنند؟»، گزارش استاني از وضعيت مبارزه با مواد مخدر در استان همدان و گزيده اخبار ار ديگر بخش‌هاي اين ماهنامه بشمار مي‌روند.

همچنين نقش خشونت والدين در گرايش فرزندان به سوء‌مصرف موادمخدر، تقويت اعتماد به نفس در فرزندان، درباره ماده مخدر اكستازي چه مي‌دانيد؟ و واقعيات تلخ از بخش‌هاي مختلف ايران پاك خانواده اين ماهنامه به شمار مي‌روند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار