خبرهای داغ:
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف اسلامی تأکید کرد و گفت: فضای مجازی تریبونی برای ترویج اسلام حقیقی باید باشد.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۲۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه صبح امروز، 11 مرداد ماه با موضوع «المصطفی و افق‌های فرارو» با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی (ص) و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر شخصیت‌های کشوری در قم آغاز به کار کرد

همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی (ص) العالمیه

ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی ضمن ابراز علاقه و اشتیاق خود نسبت به همکاری و تعامل سازنده با جامعه المصطفی (ص) العالمیه، گفت: سال گذشته در هشتمین دور این اجلاس، در رابطه با افزایش ارتباط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با نمایندگان جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه در داخل و خارج از کشور تأکید شد، که تاکنون این مهم اجرا و عملیاتی شده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال گذشته، با پنج کشور توافق‌نامه‌ فرهنگی که از بالاترین اسناد قانونی به شمار می‌آید، امضا کرده است، در این توافق نامه‌ها، بندهای آموزشی گنجانده شده که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های جامعةالمصطفی ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: از دیگر مواردی که در هشتمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی (ص) العالمیه قول مساعدت و همکاری آن را داده‌ بودیم، بحث اعزام مبلغ بود که امسال اجرایی شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه، به ماهیت غیر اداری جامعةالمصطفی (ص) العالمیه اشاره و تأکید کرد: طبق راهبردها، اهداف و سیاست‌گذاری‌های جامعه المصطفی، این مرکز همچنان ماهیت غیر اداری خود را حفظ کرده و براساس رسالتی که بردوش خود احساس می کند، ضمن تربیت عالمان و متخصصان به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه‌های اسلامی می‌پردازد.

تحکیم هم‌گرایی و پیوندهای اسلامی در گروی خلاقیت و هم‌افزایی است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: خلاقیت و نگاه به افق‌های روشن دوردست و هم‌افزایی می‌تواند ما را در مسیر رسیدن به تحکیم همگرایی و پیوندهای اسلامی، ایجاد باور نسبت به اسلام ناب و مزیت‌های جمهوری اسلامی، هدایت کند.

وی با تأکید بر اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف گفت: ما با رصد حوادث منطقه و سوء استفاده‌هایی که از فضای مجازی برای ترویج تفکر تکفیری صورت می گیرد، در می‌یابیم که اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف نقش مهمی در توسعه و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) خواهد داشت. باید دست به دست هم دهیم تا این فضا با تأثیرگذاری عمیقی همراه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها