خبرهای داغ:
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از اظهارات صالحی درباره بی‌نیازی برجام از تصویب مجلس گفت: کشور ما قانون‌مند بوده و هر چیزی باید مراحل قانونی خود را طی کند.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۳۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی جلیلیان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر صالحی مبنی بر اینکه «برجام یک موافقت‌نامه بین المللی نیست و نیازی به تصویب مجلس ندارد»، اظهار کرد: این سخن نادرستی است چراکه مطابق قانون اساسی همه تعهدنامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادها که میان جمهوری اسلامی ایران و کشور دیگری منعقد می‌شود باید به تصویب مجلس برسد. 

وی با اشاره به اینکه برجام حاصل مذاکرات میان ایران و 6 کشور دیگر بوده است، افزود: به همین دلیل باید این متن به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و سپس از سوی دولت امضا شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این متن تعهداتی را برای طرفین در بر داشته و الزام آور است، تصریح کرد: برجام از نظر ماهیتی و حقوقی یک قرارداد 2 جانبه بوده و طبق قانون باید به تأیید مجلس برسد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در حال فراهم کردن مقدمات برای بررسی برجام است، ادامه داد: اگر برجام نیازی به تصویب مجلس نداشت پس چرا هیأت مذاکره کننده ایرانی متن برجام را به مجلس ارسال کرد.

جلیلیان با بیان اینکه اینگونه اظهار نظرها تندروی است، ابراز کرد: کشور ما قانون‌مند بوده و هر چیزی باید مراحل قانونی خود را طی کند و در این فرایند قوه مجریه تنها بخشی از آن است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به کمک رهبر معظم انقلاب و مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت ایران برای یک قرارداد بین‌المللی تصمیم بگیرد، بیان کرد: دولت در جایگاهی نیست که به جای رهبر معظم انقلاب و ملت تصمیم گیری کرده و به تنهایی یک قرارداد بین‌المللی را امضا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها