خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروهای مسلح کشورمان علاوه بر اینکه بازوهای اقتدار نظام اسلامی هستند، می‌توان آن‌ها را به یک مسجد تشبیه کرد که محراب این مسجد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۳۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی سپاه در طرح قرآنی «نور مبین» با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی که در نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه صورت می‌گیرد، گفت: فعالان قرآنی کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قرائت، حفظ، تجوید، زیبایی خوانی و تدبر در قرآن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم، و توانستیم اساتید برحسته بین‌المللی را به جامعه قرآنی مسلمانان معرفی کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: اما با این وجود در برخی عرصه‌ها نمره‌ای که به فعالان قرآنی می‌توان داد با کمال تأسف، نمره‌ای ضعیف خواهد بود که مصداق آن تدبر در قرآن است؛ زیرا هر کجا قصد داریم سخنی بیان کنیم باید با تأسی از قرآن سخن بگوییم و این موضوعی است که کمتر به آن توجه می‌شود؛ لذا از سپاه انتظار داریم در این حوزه نیز پیشگام باشد.

خاتمی ادامه داد: کم توجهی به عمل به قرآن باعث شده تا زندگی‌های افراد جامعه ما آنچنان که باید رنگ اسلامی به خود نگیرد؛ به نحوی که وجود فساد در بخشی از دستگاه‌های اداری کشورمان و وجود آمار بالای میزان طلاق در جامعه را می‌توان از نمونه‌های بارز کم‌توجهی در عمل به قرآن دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود درخصوص نیروهای مسلح ایران بیان داشت: نیروهای مسلح کشورمان علاوه بر اینکه بازوهای اقتدار نظام اسلامی هستند، می‌توان آن‌ها را به یک مسجد تشبیه کرد که محراب این مسجد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام فخری مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه نیز در پایان این مراسم درباره فعالیت‌های قرآنی سپاه گفت: آنچه بصیرت و ولایت‌مداری را افزایش می‌دهد تدبر و عمل به قرآن است؛ از این رو با اجرای طرح قرآنی «نور مبین» 40 کلاس قرآنی با شرکت 1700 نفر از پایوران و برای سربازان نیز 38 کلاس برگزار شد که طی آن 1200 نفر شرکت کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها