معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: بانک‎ها از جنس تولید و توسعه نیستند و باید به فکر تغییر ساختار سیستم بانکی باشیم.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۶۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، از خرم‌آباد، حسن هفده‌تن ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: برای موفقیت هر استان و هر کشور شایسته‌سازی در حاکمیت خصوصا در نظام اجرایی شرط نخست است.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این نوع نگاه شایسته‌سازی می‌تواند در روند توسعه تعاون تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی توسعه به صورت متوازن و عدالت محور انجام می‎شود، گفت: به همین دلیل انگیزه برای مهاجرت وجود ندارد و ایران نیز باید به همین سمت حرکت کند.   

این مسئول بیان کرد: اگر بخواهیم در کشور توسعه متوازن اتفاق بیفتد باید مسئولیت‎ها را به استان‎ها واگذار کنیم.

هفده‌تن در خصوص زیاد بودن قوانین تاکید کرد: دولت و وزارتخانه‌ها باید تصمیم جدی بگیرند و حتما به فکر کاهش قوانین باشند، چراکه ما در عصر نوآوری و تکنولوژی قرار داریم و به همین دلیل عمر قوانین بیشتر از 10 سال نیست.

وی یکی از علت‌های عدم اثر بخشی قوانین را عدم حضور تشکل‌های صنفی دانست و بیان کرد: حتما باید این تشکل‌ها در هنگام تصویب قوانین حضور داشته باشند و تا این نگاه به قانون عوض نشود، تولید و اشتغال و ارائه تسهیلات موفق نمی‌شود.

هفده‌تن با بیان اینکه سرمایه‌گذار قبل از ورود به عرصه تولید باید وارد بازار شود و بازارهای هدف را شناسایی کند، تاکید کرد: بانک‎ها از جنس‎ تولید و توسعه نیستند و ما باید به فکر تغییر ساختار سیستم بانکی باشیم.

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای منابع با ارزش زیادی است، گفت: به تعبیر دیگر لرستان روی گنج خوابیده است و باید از تمام پتانسیل‌های آن استفاده شود.

این مسئول در خصوص معادن سنگ لرستان اظهار کرد: سنگ طبیعی ایران به خصوص لرستان در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود و ما اگر به ارزش آن پی ببریم می‌توانیم در توسعه صنعت از آن بهترین استفاده را بکنیم.

هفده‌تن افزود: دولت باید نگاه ویژه به معادن سنگ طبیعی لرستان داشته باشد و دستورالعمل‏‌های کاملا شفاف ارائه دهد.

معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور بیان کرد: در کشورهای اروپایی از ضایعات سنگی چیزهایی تولید می‎کردند که هر قطعه آن را دو هزار دلار به فروش می‌رسانند.

وی تاکید کرد: خام فروشی در بحث سنگ و اساسا خام فروشی در اقتصاد کشور از مواردی است که ارزش افزوده را به شدت کاهش می‎دهد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور در خصوص تشکل‌ها تصریح کرد: تشکل‌های ما به خصوص تشکل‎های کارگری و کارفرمایی قدرتمند و دارای ساختار صحیحی نیستند.

وی تاکید کرد: محوری را که در حوزه کار شروع کرده‌ایم، طراحی ساختار تشکل‌ها با هدف قدرتمند کردن تشکل‎ها به گونه‎ای است که در جایگاه واقعی خودشان از نظر کرامت و قدرت تصمیم قرار بگیرند که دولت قاونی را بدون امضای این تشکل‌ها تصویب نکند.

این مسئول در خصوص اصلاح قانون گفت: اصلاح قانون از طریق مجلس فرآیند بسیار مشکلی است و به همین خاطر آن‌ها را در دستورالعمل آیین نامه‌ها ذکر کردیم.

هفده‌تن در پایان تصریح کرد: باید با حمایت تشکل‎ها این مدل‌ قوانین را در استان‌ها اجرا کنیم و بعد از اجرا و پذیرش دولت ما قدرت را به دست این تشکل‎ها واگذار می‎کنیم.

ارسال نظرات