با حضور فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب اردبیل و جمعی از مسئولین طی حکمی یعقوب سرباز جدا به سمت سرپرست جدید زندان اردبیل معرفی و از خدمات مدیر قبلی تجلیل شد .
کد خبر: ۸۵۴۹۶۳۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، زنجانی فرماندار اردبیل در مراسم تودیع و معارفه مدیران زندان مرکزی اردبیل از زندان بعنوان یکی از واقعیت‌های جامعه یاد کرد و افزود : زندان در تمامی نظام‌ها وجود دارد و در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه و موقعیت ویژه‌ای بعنوان دار التادیب برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به خانواده‌های زندانیان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از نهادهای حمایتی همچون انجمن حمایت زندانیان بعنوان حامیان این خانواده‌ها یاد کرد و خواستار فعالیت جدی خیرین در این حوزه و ارتباط تنگاتنگ رئیس زندان با انجمن‌ها و خیرین شد

فرماندار اردبیل با تاکید بر درجه اهمیت امنیت زندان بعنوان یکی از محورهای مهم امنیت اجتماعی بر همت و همکاری دستگاه‌های اجرایی با زندانبرای تامین رفاه، رعایت حقوق شهروندی، سلامت و بهداشت زندانیان اشارهو زندان اردبیل را در این زمینه‌ها موفق توصیف کرد.

وی با اشاره بهمحدودیت منابع دولت در دو سال اخیر افزود: فرمانداری و استانداریدر حد توان به افزایش بودجه زندان اردبیل در بخش امنیت و پشتیبانی در سالهای 93 و 94پرداخته و با تمام توان خود به جهت درک اهمیت و جایگاه زندان، در تامین نیازهای مادی و اجتماعی در خدمت این مجوعه می باشد.

در ادامه عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به سختی و صعوبت کار در زندان گفت: کار در زندان یک کار متعارف مانند دیگر مشاغل نیست، زندان فضای خاصی دارد که اشتغال در آن بسیار سخت است.

وی لازمه کار در چنین محیط پر فشار و استرس زا راداشتن روحیه جهادی و ایثارگری برشمرد و از مدیر قبلی زندان اردبیل این سازمان قدردانی کرد.

عتباتی زندان را یکی از اهرم‌های سیستم قضایی در تحقق اهداف مجازات خواند وافزود: از مجازات در حقوق جزا اهداف متعددی دنبال می‌شودکه مهمترین بحث آن اصلاح و تربیتو باز اجتماعی کردن یک فرد مجرم است.

وی تصریح کرد: فردی که با رفتار نابهنجار خود به خطوط قرمز و هنجارهای اجتماعی تجاوز کرده است برای باز اجتماعی کردن و پرورش مجدد به زندان روانه می شود.

دادستان اردبیل با اشاره به تاثیر پذیری فرد مجرم از عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی گفت: ما در زندان به هیچ وجه نگاه انتقام جویانه و تخریب شخصیتی به مجرم نداریم بلکه زندان اهرمی استبرای تامین اهداف مجازات، و این کار دشوار وسنگین صبر و حوصله بیشتری را می طلبد که همکاران این سازمان از آن برخوردار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دادیار ناظر زندان و مدیر زندان اردبیل خواست تا علیرغم اینکه فردی محکومیت داشته باشد اگر تشخیص می دهند که نباید فرد در زندان بماند تلاش کنند تا از مجرای قانونی و با استفاده از ظرفیت تاسیسات حقوقی و همچنین انعکاس موضوعبه مقامات قضایی ارشد و دادستان آن فرد در زندان نماند.

عتباتی با اشاره به محکومان مالی و جرایم غیر عمد که بخش قابل توجهی از زندانیان را به خود اختصاص می دهند، افزود: زیر ساخت‌ها را باید طوری آماده کنیم تا کسانی که نباید وارد زندان شوند ازین فضا دور باشند.

وی سرپرست جدید زندان اردبیل را از نیروهای توانمند مجموعه زندانهای استان برشمرد و از وی خواست تا در تعامل با دستگاه قضایی، استفاده از ظرفیت دادیار ناظر زندان و شورای طبقه بندی و ارگان‌های حمایتی و خیرین از زندانیان و خانوادهای آنها حمایت کند.

فتحی مدیر کل زندانهای استان نیز در این مراسم با تجلیل از زحمات شبانه روزی مدیر قبلی زندان و معرفی سرباز جدا بعنوان سرپرست جدید زندان اردبیل گفت : در تودیع و معارفه ، بحث این نیست که کسی که می رود الزاماً خوب کار نکرده و یا کسی که می آید خیلی قوی تر از فرد قبلی است . قطعاً سلیقه‌های نو و افکار جدید تنوع بخش بوده و زیبایی خلق می کند و تغییر برای ایجاد یک روند رو به رشد در یک مجموعه ایجاد می شود.

مدیر کل زندانهای استان اردبیل مدیریت زندان را مدیریت بحران خواند و گفت : کمبود نیرو، امکانات و بودجه و از طرفی سر و کار داشتن با کسانی که در جامعه دچار بحران و انحراف رفتاری شده‌ و هنجار شکنی کرده و قانون گرا نبوده‌اند نحوه برخورد با این مشکلات مدیریت بحران را می طلبد .

وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری میزان ورودی‌های زندان مرکزی اردبیل نسبت به مدتمشابه در سال گذشته (4 ماهه اول ) 30 الی 35 درصد با افزایش همراه بوده است.

وی این افزایش آمار را درحالی اعلام کرد که بودجه، امکانات و نیروی انسانی به تناسب این آمار هیچ افزایشی نداشته است.

فتحی مدیریت زندان رانیازمند آشنایی و تسلط رئیس زندان به مدیریت بحران دانست .

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیراز زحمات قریب به 5 سالهکریم الله محبوبی مدیر قبلی زندان تجلیل و طی حکمی از سوی مدیر کل زندانها یعقوب سرباز جدا بعنوان سرپرست زندان مرکزی اردبیل معرفی شد.

ارسال نظرات