برگزاری همایش مدیران فرهنگی و شجره طیبه صالحین در بندرعباس

همایش مدیران فرهنگی، صالحین و نیروی انسانی حوزه ها، کانون های اقشار و پایگاه های بسیج در سپاه امام سجاد(ع) برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۷۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، همایش مدیران فرهنگی، صالحین و نیروی انسانی حوزه ها، کانون های اقشار و پایگاه های بسیج سپاه ناحیه بندرعباس با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس، جانشین سپاه ناحیه بندرعباس و آقای ابراهیم پور، کارشناس جنگ نرم و عملیات روانی در تاریخ 11مرداد ماه در نمازخانه امام علی سپاه امام سجاد(ع) برگزار گردید.

 سرهنگ سالاری، فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس ضمن عرض خیرمقدم به مدیران فرهنگی، نیروی انسانی و صالحین و مهمانان برنامه گفت: شما مدیران در عرصه های بسیج خود کارشناسان جنگ فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستید و انتظار می رود در محلات و پایگاه های مقاومت بیش از هرچیز به فرهنگ سازی و بصیرت افزایی بپردازید.

 وی اظهار داشت: دو مقوله جذب و صالحین از مهمترین برنامه های بسیج بوده که با جذب افراد در اقشار بسیج و بصیرت دادن به آنها در قالب حلقه های صالحین می توان امیدوار بود که این افراد با قرار گرفتن در سطح جامعه و استفاده درست از فرهنگ اسلامی و ترویج آن بین دیگر افراد؛ جامعه ای عاری از فرهنگ غربی را شاهد خواهیم بود.

 سردار ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با حضور در جمع بسیجیان و اشاره به مسئولیت سنگین، سخت و تخصصی مسئولین در پایگاه های بسیج گفت: شما مدیران بسیج اگر نتوانید خوراک این بارفرهنگی را برای خود تهیه کنید؛ چگونه می توانید آن را به زیرمجموعه یا نفرات پایگاه تزریق کرده و انتقال دهید.

 وی گفت: موضوع فرهنگ صرفا دین و قرآن و مسائل اعتقادی نیست بلکه این بخشی از فرهنگ است و ما بحمدالله پیشینه هزار و چهارصد ساله فرهنگی داریم که می توانیم از آن الگو بگیریم و آنرا ترویج دهیم .

 وی اظهار داشت: اروپائیها در فرهنگ اجتماعی که دارند قابل مقایسه با هیچ جا نیستند و فرهنگ اجتماعی آنه خیلی بالاتر است و همه کارهای آنها برگرفته از کتاب ما و فرهنگ ماست و یکی از الگوهای ما اروپائیها هستند لذا کارهای خوب آنها را باید یاد بگیریم و خودمان شاخص باشیم برای الگوبرداری دیگران .

 ترابی با اشاره به موضوع جذب حداکثری و حلقه های صالحین خاطرنشان کرد : یکی از کارهای برای رسیدن به هدف یعنی فرهنگ بسیجی تشکیل حلقه های صالحین است که به ما کمک می کند تا جذب حداکثری داشته باشیم و در قالب آن افراد را به فرهنگ ناب بسیجی سوق دهیم .

 وی افزود: کارفرهنگی، کار ریشه ای است و اساس انقلاب ما به همین است که ازخودمان مطالبه کنیم چراکه بارعایت موازین فرهنگ توسط خودمان می توانیم درجهت اصلاح جامعه گام برداریم .

 استاد ابراهیم پور، کارشناس مسائل جنگ نرم و عملیات روانی ضمن تشکر از بسیجیان و مسئولین اجرایی برنامه گفت : تمدن هرجا می خواهد رشد کند دست می گذارد روی طب و یکی از پایه های سبک زندگی اسلامی است و امروز دنیا دارد طب غربی را پس می زند و همه به دنبال طب سنتی و داروهای گیاهی هستند.

 وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص« پیچ تازیخی » بیان داشت: متاسفانه تمدن ما را غربی کردند و مدل سبک زندگی غربی در زندگی مردم ما وارد شد اما انقلاب اسلامی دارد این مسیر را تغییر می دهد و نشانه های آن را می توان در ساخت فیلم های هالی وود که قبلا فیلم غربی تولید می کرد و امروز فیلم های آن به سمت اسلام هراسی، ایران هراسی و اهانت به قرآن و پیامبر روآورده اند که این نشان هراس آنها از فرهنگ اسلام است و براساس دیده ها و شواهد چیزی را که می توان گفت این است که دنیا به شدت به سمت اسلام در حرکت است .

 ابراهیم پور با اشاره به سخنان حضرت آقا مبنی براینکه فرمودند « تفکر بسیجی دو بال دارد شامل احساس مسئولیت الهی و بصیرت » افزود: کسی که احساس مسئولیت داشته باشد با روحیه جهدی که دارد تلاش می کند تا جامعه ای عاری از فرهنگ غربی داشته باشیم و بصیرت که دارای هشت تعریف (مکان، زمان، اولویت ها، دوست، دشمن، ابزار تهاجم دشمن و مقابله با دشمن ) است لذا اگر کسی بال اول را داشته باشد اما دومی را نداشته باشد ممکن است به دوست صدمه بزند. اگر بصیرت نباشد این امکان وجود دارد که اولویت اول رهبر معظم انقلاب، اولویت دهم ما باشد و بالعکس .

 وی افزود: امروز مهمترین چالش نظام، چالش اقتصادی است البته هدف دشمن اقتصادی نیست بلکه نظامی است و اقتصاد و معیشت را بهانه قرار داده تا فتنه ای دیگر برپا کند بنابراین باید هوشیار بود و برای مقابله با دشمن در بعد اقتصادی باید کالای خارجی مصرف نکرد، از تجملات دوری کرد، کالاهای برند استفاده نکرد، کالای قاچاق مصرف نکرد و کالاهای داخلی را بدون اصراف مصرف کرد و محور حرکت ما حمایت از اقتصاد داخلی باشد.

 

 

ارسال نظرات