یادواره یکصد شهید محله شهدا(کشتارگاه) اراک شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۸۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
استاد حوزه و دانشگاه در این یادواره گفت: مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدا این است که بتوانیم با مطالعه سیر زندگی این عزیزان از اخلاقیات آنان الگو گیری کنیم.

حجت الاسلام ناصر رفیعی، شجاعت و استقامت شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی را یادآور شد و ادامه داد: آنان با داشتن روحیه ایثار و شهادت توانستند با کمترین امکانات در برابر دشمن تا به دندان مسلح بایستند و به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: پیروزی و سربلندی ایران اسلامی در تمامی عرصه ها در جهان از برکت خون شهدایی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و اجازه دست درازی به خاک وطن را به دشمنان ندادند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شهدای جنگ تحمیلی با گذشت و فداکاری در راه میهن و ارزش های والای نظام ، روحیه ایثار و فداکاری را اشاعه دادند و با نثار خون خود از ناموس و خاک ایران اسلامی حراست کردند.

وی بر لزوم تشریح و تبیین آرمان های مقدس شهدا برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس سبک زندگی شهدای عزیز که مملو از ایثار، فداکاری و گذشت است را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: وصیت همه شهدا پیروی از مقام ولایت، حفظ حجاب و دفاع از کیان اسلامی بوده که همگان باید به این خواسته شهدا جامه عمل بپوشانند.

وی تکریم خانواده های معظم شهدا را وظیفه همگانی دانست و گفت: والدین شهدا، پدران و مادران معنوی ایران اسلامی محسوب می شوند و تکریم آنان باید در جامعه نهادینه شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه یک خانواده مسلمان فلسطینی نیز گفت: مسلمانان جهان باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هم قسم شوند.

استان مرکزی شش هزار و 200 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات