مظلومی شهردار مشگین شهر در جمع شهرداران صلح جهانی

براساس حکمی از سوی شهردار هیروشیما، مظلومی شهردار مشکین شهر به جمع شهرداران صلح جهانی پیوست و حکم شهردار صلح را دریافت کرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۷۴۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین، براساس حکمی از سوی شهردار هیروشیما، مظلومی شهردار مشکین شهر به جمع شهرداران صلح جهانی پیوست و حکم شهردار صلح را دریافت کرد.

در قسمتی از این حکم خطاب به وی آمده است: منتظر مشارکت شما در فعالیت‌های شهرداران صلح در چشم‌انداز سال ۲۰۲۰ هستم. ما به کمک شما برای رسیدن به جهانی صلح‌آمیز و عاری از سلاح‌های اتمی نیازمندیم و در واقع بسیار ممنون می‌شویم، اگر شما بتوانید شهرداران دیگری را در منطقه خود برای پیوستن به شهرداران صلح دعوت کنید، همچنین امیدواریم که شما موفقیت بیابید که دولت خود را به استفاده از هر آن چه در توان دارد برای گسترش مخالفت با سلاح‌های شیمیایی و اتمی ترغیب کنید، ما در نقطه آغازین حساس برای مبارزه برای رهاسازی خود از تهدید هسته‌ای هستیم، بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح‌آمیز و آینده‌ای روشن‌تر تلاش کنیم.

گفتنی است، چندین شهردار ایرانی عضو سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی هستند و از اهداف مهم این سازمان تلاش برای دنیای بدون جنگ و ریشه‌کنی سلاح کشتار جمعی است.سازمان بین‌المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ با ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن و با اعلام رسمی سازمان ملل متحد تأسیس شد و اکنون بالغ بر ۵۰۰۰ نفر از شهرداران جهان از ۱۵۳ کشور به عضویت آن درآمده‌اند.

دبیرخانه اصلی سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی در هیروشیما واقع شده است و دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان از سال ۱۳۸۷ با همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران قرار دارد.

ارسال نظرات