یک نماینده مجلس با بیان اینکه حکم اعدام قاچاقچیان و سرشبکه باندهای مواد مخدر باید هرچه سریع‌تر اجرا شود، گفت: مجازات‌های مربوط به جرم مواد مخدر تشدید یابد.
کد خبر: ۸۵۴۹۷۸۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  ستاد مبارزه با مواد مخدر محسن صرامی  اظهارداشت: مافیای مواد مخدر باید در کشور شناسایی و جهت مقابله با آن اقدام به موقع و قاطعي انجام شود. این افراد باید به شدت احساس ناامنی کنند و هر کسی حتی کوچکترین فعالیتی در این راستا داشته باشد به اشد مجازات محکوم شود.

وی افزود: نبايد در مبارزه با مواد مخدر شعار داد، شعار دادن سبب مي‌شود زندگی بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اعتیاد از هم پاشیده شود. قاچاقچیان و مواد فروشان را نمی‌توان با آموزش و فرهنگسازی به راه درست کشاند. مبارزه با این افراد فقط از طریق دار مجازات و حبس امکان‌پذیر است.

صرامی با تاکید بر لزوم تشدید مجازات‌های مربوط به مواد مخدر تصریح کرد: به عقيده من مبارزه با باندها و سرشبکه‌های مواد مخدر نیازی به پیشگیری ندارد و تنها راه ممکن مبارزه سلبی بوده و ترس از اعدام مهمترین اقدام ممکن در مبارزه با سوداگران است.

وی کمبود شادی و بیکاری را علت گرایش به مصرف مواد مخدر ندانست و گفت: امروزه بسیاری برای اینکه از مسئولیت خود شانی خالی کنند، می‌گویند کمبود شادی سبب گرایش به مواد مخدر شده است. این مساله را به هیچ عنوان قبول ندارم و تنها معتقدم که تشدید مجازات چاره اصلی مبارزه با اعتياد است. تعداد زیادی بیکارند ولی معتاد نشده‌اند یا بسیاری از معتادان با وجود اشتغال معتاد‌اند این نشان می‌دهد این مساله علت اعتیاد نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بسیاری از افراد در وزشگاه‌ها یا آرایشگاه‌ها زنانه به مواد مخدر صنعتی معتاد شده‌اند که لازم است پلیس مسببان اصلی اعتیاد در این مکان‌ها را شناسایی و دستگاه قضا حکم اعدام آنها را صادر کند. با این رویکرد دیگر کسی جرائت نخواهد داشت دست به چنین اقدام ناشایستی در جهت نابودی خانواده‌ها بزند.

صرامی با تاکید بر اینکه با یک بار اقدام برای اعدام مجرمان مواد مخدر برای همیشه پیشگیری کرده‌ایم، گفت: تجربه نشان داده است که کشورهایی که اشد مجازات را در رابطه با این جرم اجرا می‌کنند و برخورد قاطعانه در این زمینه دارند، معتادان کمتری داشته و گرایش به مصرف نیز در كشورشان به شدت کاهش یافته است.

وي با بیان اینکه جامعه اسلامی و ایرانی ما باید عاری از اعتیاد و معتاد باشد، تصریح کرد: هیچ خلاء قانونی در مورد مبارزه با مواد مخدر نداریم ولی اطاله دادرسی در دادگاه‌ها روند طولانی دارد وصف زندانیان محکوم به اعدام به جرم مواد مخدر طولانی شده‌است. لازم است حکم اعدام این افراد هرچه سریع‌تر اجرا شود و مبارزه قاطعانه با مواد مخدر انجام گیرد.
ارسال نظرات