مصلحت مردم شهرستان خلخال در نظر گرفته شود

جلسه معتمدین شهر خلخال با فرماندار و مدیر کل آب منطقه ای استان اردبیل در خصوص شفاف سازی موضوع انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل برگزار شد و فرماندار خلخال خواستار توجه مسئولین آب منطقه‌ای استان به مصلحت مردم شهرستان خلخال شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۸۰۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، نشست فرماندار خلخال و مدیرکل آب منطقه ای استان اردبیل با معتمدین خلخال در خصوص موضوع حقابه استان اردبیل از قیزل اوزن و مشکلات انتقال آن به عنوان آب شرب، در سالن شهید رجایی فرمانداری خلخال تشکیل و در خصوص موضوع ، بحث وتبادل نظر شد.

از چند ماه گذشته به دلیل انتشار مطالبی در وب سایت‌ها وفضاهای مجازی و گروه های اجتماعی در خصوص موضوع حیاتی آب رودخانه قزل اوزن حساسیت مردم خلخال را برانگیخته است. رودخانه قیزل اوزن که به طول 120 کیلومتر در حوزه شهرستان های خلخال و کوثر جاری است بدون هیچگونه استفاده و بهره مندی این دو شهرستان از کنار آنها می گذرد.

علی نظری شیخ احمد هدف اصلی از برگزاری این جلسه با معتمدین، نخبگان ودانشگاهیان واعضای اسلامی شورای شهر خلخال، هشجین و شاهرود را تبادل افکار بین اعضای حاضر در جلسه خواند و گفت: دوست داشتیم سخن معتمدین ودلسوزان شهر خلخال را مسئولین آب منطقه‌ای استان بدون واسطه بشنوند و توضیحات و نظرات کارشناسی خود را بطور شفاف برای مردم بیان نمایند.

فرماندار خلخال در نظر گرفتن مصلحت و حقوق مردم شهرستان خلخال در بحث مطالعات انتقال آب رودخانه قیزل اوزن را عامل پایان دادن به این موضوع در منطقه خلخال عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث شده که عده ای با سو استفاده از این موضوع به بهره برداری سیاسی و تبلیغات انتخاباتی بپردازند که ما این طور نگاه به این موضوع مهم را مطلوب و به نفع مردم شهرستان نمی دانیم.

فرماندار خلخال ضرورت توجه به روستاها را یادآور شد و گفت: اگر از همین حالا به روستاها توجه نشود و مشکلات کوچک روستاها که با سرمایه گذاری های کم، قابل جبران است حل نشود در آینده‌ای نه چندان دور با تجمع جمعیت در مراکز استان ها به علت مهاجرت روستائیان در اثر نبود اشتغال و بیکاری با مشکلات غیر قابل حل در شهرهای بزرگ روبرو خواهیم شد که مشکل آب شرب اردبیل تنها یکی از این مشلات است.

فرماندار خلخال ضمن تقدیر از معتمدین شهر خلخال بخاطر حضورشان در جلسه ، دلسوزی آنها نسبت به مسائل شهرستان خلخال را ستود و افزود: در سال همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده مردم شهرستان ما خواستار همگرایی و تعامل با مردم و مسئولین استان هستند و نباید بیش از این به واگرایی ها دامن زده شود زیرا گسست بین مردم و مسئولین استان به نفع شهرستان خلخال نیست.

نظری گفت: ما مهار آبهای جاری در سرشاخه‌های حوزه آبریز قیزل اوزن را به منظور مصارف صنعتی و کشاورزی حق و نیاز ضروری شهرستان خلخال می دانیم و مدیران آب منطقه‌ای استان سعی کنند این بی اعتمادی که مردم خلخال نسبت به آن سازمان پیدا کرده است را با تجدید نظر در موضوع و در نظر گرفتن مصلحت و حقوق مردم شهرستان خلخال در انتقال حقابه استان از قزل اوزن اصلاح نمایند.

نظری گفت: ما در وضعیت فعلی در اکثر روستاهای بخش مرکزی و هشتجین شهرستان خلخال با مشکل کم آبی و نبود آب شرب مواجه هستیم و آبرسانی در 15 روستای خورش رستم و بخش مرکزی بصورت سیار و با تانکر انجام می شود.

وی خطاب به حاضرین و معتمدین شهرستان گفت: ما نمی گوییم که شما در این جلسه بطور اجباری حتما قانع شوید و حرف هایتان را بیان نکنید بلکه هدف این است که مسئولین آب منطقه‌ای مشکلات و مطالبات مردم را از نزدیک بشنوند و با توجه به خواسته مردم خلخال این موضوع را حل و فصل نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار