مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سوادآموزان در اردبیل با ارائه گواهینامه سوادآموزی از پاداش نقدی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۲۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل به نقل از تسنیم، صابر سپهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه بررسی مشوق‌های سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت دولت از ابتدای سال 94 به افراد بیسواد 10 تا 49 سال که در کلاس‌های سواد آموزی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره سوادآموزی دریافت کنند به عنوان تشویق 120 هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود که این امر در استان اردبیل نیز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت خودآموزی سواد میزان تشویقی افراد افزایش می‌یابد، افزود: در صورتی که افراد بدون شرکت در کلاس‌های سوادآموزی و به شیوه خودآموز باسواد شوند تمام هزینه سرانه که در حدود 600 هزار تومان بوده به عنوان تشویق پرداخت می‌شود.

سپهری با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 برخی از ادارات از ارائه خدمات به افراد بی‌سواد خودداری می‌کنند، بیان کرد: براساس تصمیم در اتحادیه و شوراهای صنفی از ابتدای سال آینده صدور و یا تمدید پروانه کسب تنها با ارائه مدرک تحصیلی دوره سوادآموزی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: اداره راهنمایی و رانندگی نیز مکلف شده افراد بیسواد متقاضی دریافت یا تمدید گواهی رانندگی را برای آموزش سواد به ادارات سوادآموزی معرفی کرده و صدور یا تمدید گواهینامه برای اینگونه افراد نیز منوط به دریافت و ارائه مدرک دوره سوادآموزی است.

وی از اجرای طرح آموزش اولیای بیسواد دانش‌آموزان خبر داد و گفت: تمامی اولیای بیسواد گروه سنی 10 تا 49 سال توسط مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی به کلاس‌های سوادآموزی هدایت و این افراد نیز از مزایای مصوبه هیئت وزیران برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود تمامی بی‌سوادان زیر 50 سال در سطح استان از این فرصت به وجود آمده استفاده کرده و برای باسواد شدن در کلاس‌های سوادآموزی به مدارس و ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی مراجعه کنند.

ارسال نظرات