مادر شهید سید‌رضا میرفاضلی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌ فرد ایشان گفت: سید‌رضا ما را لایق دانسته که بعد از گذشت 29‌ سال به آغوش خانواده و آشنایان بازگشت.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۶۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷





خبرگزاری بسیج مازندران، طوبی رحیمی مادر شهید غواص احراز هویت شده چالوسی با بیان اینکه سیدرضا فرزند پنجم خانواده بوده و حجب و حیای خاصی که داشت او را از دیگران متمایز می‌کرد، اظهار کرد: فرزندم در سال 1343 در منطقه هچیرود و شهرستان چالوس دیده به جهان گشود و نام رضا را بر او نهادیم.

وی ادامه داد: سید‌رضا دوران ابتدایی و راهنمایی را به‌ ترتیب در زادگاه خود گذراند و در کنار تحصیل در امر کشاورزی نیز یار و مددکار پدر و خانواده خود بود.

مادر شهید سید‌رضا میرفاضلی با بیان اینکه شهید سید‌رضا میرفاضلی در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت فعال داشت، اضافه کرد: سید‌رضا در مقطع سوم راهنمایی مشغول تحصیل بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت و ایشان نیز تحصیلات را رها کرده، خود را در اختیار جریانات باشکوه انقلاب قرار داد و بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عضویت فعال بسیج درآمد.

وی به دیگر ویژگی‌های سید‌رضا مانند نظم و پاکیزگی اشاره کرد و متذکر شد: فرزندم در سن 23 سالگی با همسر دلخواهش که در همان منطقه و همسایگی ما بود ازدواج کرد و حاصل زندگی مشترک و کوتاه‌شان تا زمان شهادت، یک فرزند به‌ نام سید‌یاسر بود.

مادر شهید سیدرضا میرفاضلی ادامه داد: فرزندم همیشه به من سفارش می‌کرد که زن متدین و باوقاری باشم و شخصیت خود را حفظ کنم.

وی با بیان اینکه با وجود مخالفت ما سیدرضا سه بار به جبهه اعزام شد، تصریح کرد: در آخرین بار از این اعزام به ما سفارش کرده بود که پس از شهادتم از همسر و فرزندم حمایت و سرپرستی کنید و نگذارید احساس تنهایی کنند.

رحیمی یادآور شد: تقدیر شهادت فرزندم این چنین بود که در عاشورای چهارم دی‌ماه سال 1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت برسد و مرغ دلش به ملکوت اعلی پرواز کند.

وی عنوان داشت: با وجود اینکه شهادت سیدرضا به‌ ما اعلام شده بود اما پیکر مطهرش گمنام بود و از اینکه نوید آمدن فرزندم را به ما دادند برای ما بسیار مبارک بود.

مادر این شهید بزرگوار از شباهت نوه سیدرضا به پدربزرگش خبر داد و اظهار کرد: همسر سیدرضا سه‌ سال قبل از دنیا رفت و میهمان همسرش در سرای باقی شد.

وی در پایان بیان داشت: راه‌های تشخیص پیکر پاک فرزندم وجود ساعت مچی، برس مو، لباس زیر، لباس گرمکن مشکی و لباس بسیجی بود که آخرین بار بر تن داشت؛ بود.

در ادامه سیدیاسر میرفاضلی فرزند شهید نیز با اشاره به خصایص نیکوی پدر خویش که از زبان مادر و خانواده شنیده است، گفت: حال که پدران ما در راه انقلاب اسلامی خون خویش را فدا کردند بر ما جوانان و مردم مسلمان واجب است که مطیع اهداف این شهدا بوده و پشتیبان رهبری و ولایت‌فقیه باشیم.

وی تبیین کرد: تشییع پیکرهای شهدا در این برهه از تاریخ و با توجه به موقعیت فرهنگی و اجتماعی کشور می‌تواند تلنگری برای آگاهی بیشتر برای ادامه راه شهدا باشد.

میرفاضلی در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود هشت ‌سال پیش یک‌ دست لباس و یک پلاک آورد و گفت که این مربوط به شهید شما است، اما مگر می‌شود پدر و مادری بوی فرزند خود را تشخیص ندهند و به آسانی سر تسلیم فرود بیاورند که این‌کار از انصاف به‌دور است، چراکه نه تنها از انتظار خانواده‌ها نمی‌کاهد بلکه دردی بر درد آنها نیز می‌افزاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها