نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

معلم باید از بالاترین جایگاه و منزلت در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند تحول است، گفت: توجه به جایگاه آموزش و پرورش و معیشت و منزلت معلمان مورد توجه دولت و مجلس است.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۸۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجةالاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز در دومین روز اجلاس رؤسای آموزش و پروش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار داشت: راه رسیدن به تحول و پیشرفت از مسیر بودجه نیست. مشکل اصلی فراموشی نظام بهره‌وری است و بدون بهره‌وری و افزایش ظرفیت‌ها نمی‌توان به آینده روشنی امیدوار بود.

وی افزود: آموزش و پرورش باید پیشگام تحول در کشور باشد. در حرکت اصلاحی باید به برخی از اصول و مبانی توجه داشت. در حقیقت هر حرکت اصلاحی باید در چارچوب اصول و ارزش‌های نظام باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فردی که به اصول و ارزش‌های نظام اعتقاد داشته باشد به آزادی و استقلال، عزت و اقتدار کشور، مردم سالاری، احترام به مردم توجه دارد و در کنار نگاه به ارزش‌های فردی، ارزش‌های ملی را نیز می‌بیند.

‌ابوترابی‌فرد عنوان کرد: یک کشور را در منطقه نشان دهید که غرب در آن‌جا حضور یافته باشد و مردم‌سالاری در آن کشور نهادینه شده باشد. غربی‌ها در عراق از تمام ظرفیت خود استفاده کردند تا ریشه مردم‌سالاری را بزنند. بنابراین داعش را خلق و از آن حمایت کردند تا نظام مردم سالار برآمده از اراده مردم عراق فرو بریزد و یک نظام دیکتاتور به قدرت برسد.

وی اظهار داشت: اگر به پیشرفت کشور فکر می‌کنید در کنار استقلال سیاسی باید جایگاه علمی کشور را نیز لحاظ کنیم. پیشرفت و توسعه دستاورد دو گوهر علم و استقلال هستند.

نایب رئیس مجلس در کنار نگاه به اصول و ارزش‌ها باید تحولگرا بود، عنوان کرد: آموزش و پرورش نیازمند تحول است و هر روز باید به کیفیت و کارایی بیشتر بیندیشد. ایستادن در شرایط فعلی به ضرر آموزش و پرورش است.

ابوترابی فرد گفت: تحول باید با دو هدف ارتقای کیفیت وکاهش هزینه صورت بگیرد. مدیریت مبتنی بر هزینه راه به جایی نمی‌برد و مدیریت دانش بنیان و مبتنی بر علم باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی افزود: اراده دولت، مجلس و آموزش و پرورش این است که از تمام ظرفیت ممکن برای پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش استفاده کنند و برای تحقق این اراده جلسات منظمی تشکیل شده و ادامه دارد.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: بودجه مصوب عمومی کشور بیش از 230 هزار میلیارد تومان است اما پیش بینی عملکرد بودجه در سال 94 حدود 190 هزار میلیارد تومان است یعنی 40 هزار میلیارد تومان فاصله بین بودجه مصوب و عملکرد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تگناهای فرارو یکی از اولویت‌ها توجه به جایگاه آموزش و پرورش و معلمان است. معلمان باید از بالاترین جایگاه و منزلت در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار باشند و بدون این جایگاه دستیابی به اهداف ممکن نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار