خبرهای داغ:
ملکی پور گفت: در عرصه دانش و ارتباطات ، شبکه های اجتماعی و ماهواره ، سلاح رسانه ای هستند که دشمن با استفاده از آن ها ، کشورهای اسلامی را به مخاطره انداخته است.
کد خبر: ۸۵۵۰۰۲۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه آموزشی معاونین سپاه صاحب الامر(عجل الله  تعالی فرجه الشریف) با حضور حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دیگر مسئولین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

طیب ملکی پور استاد دانشگاه در فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی یک فرصت است که می تواند مفید واقع شود و یا از بمب اتم نیز خطرناک تر باشد از سوی دیگر، اصلی ترین ماموریت فرهنگی افسران جنگ نرم این است در این فضا هشیار باشند.

این مسئول افزود: در عرصه دانش و ارتباطات ، شبکه های اجتماعی و ماهواره ، سلاح رسانه ای هستند که دشمن با استفاده از آن ها ، کشورهای اسلامی را به مخاطره انداخته است.

قربانیان اصلی جنگ نرم " جوانان" هستند

وی تصریح می کند: فرهنگ سنتی کشورهای اسلامی باید بارور شوند به طوری که برای تمامی افراد در هر رده سنی " ادبیات دینی" داشته باشیم از سوی دیگر، اصلی ترین قربانیان جنگ نرم، جوانان هستند که صحیح است در این زمینه، آگاهی و بصیرت پیدا کنند.

ملکی پور با اشاره به تاریخچه تلفن همراه توضیح داد: تلفن همراه شمشیر دو لبه ای است که می تواند مفید و یا مضر باشد چرا که سرب و جیوه آن برای سیستم بدنی به شدت ضرردارد.

استاد دانشگاه در فضای مجازی، عدم تعاملات گرم خانوادگی، آسیب های دینی و مذهبی، شک، تردید، تمسخر، مشروعیت دادن به ناهنجاری ها و گسترش افکار مذموم و مسموم خرافات و موهات را از آسیب های شبکه های اجتماعی تلفن همراه دانست.

شبکه های اجتماعی " فرهنگ سازی" شوند

وی ادامه داد: دشمنان قصد دارند با قهرمانان پوشالی، خداوند متعال را از زندگی کشورهای اسلامی حذف کنند بر همین مبنا با  سوء تاثیر بر اعتقادات دینی، ایمان مسلمانان را ضعیف  می کنند.

ملکی پور ، تهاجم شخصیت، اتلاف وقت و عدم رعایت الویت های اعتقادی فرهنگی و اجتماعی، مشکلات اخلاقی و اجتماعی و تامین اغراض شیطانی سودجویانه فرهنگی را از آسیب های ویژه حوزه فردی و خانوادگی برشمرد.

وی با بیان اینکه آسیب های سیاسی و امنیتی در راستای تخریب افکار اشخاص اقوام ملل و وحدت ملی است گفت: ایجاد هزینه های زیاد در ترویج تبلیغ و تاثیر جاذبه ها از آسیب های زیست محیطی است.

استاد دانشگاه در فضای مجازی  با اشاره  به راهکار های صحیح در زمینه شبکه های اجتماعی توضیح داد: پناه بردن به خداوند متعال، پر کردن اوقات فراغت فرزندان و خانواده با هدف چند تفریح مناسب، نظارت و همراهی فرزندان، توجه به خانواده، تربیت علمی و دینی ، فعالیت هنری و فرهنگ سازی  را عنوان کرد.

 

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها