وزیر اسبق اقتصاد در مجمع عمومی سازمان اقتصادی کوثر:
وزیر اسبق اقتصاد در مجمع عمومی سالانه سازمان اقتصادی کوثر گفت: تولید مهم‌ترین موضوع در اقتصاد مقاومتی است و حرکت جهادی در این باره همواره مورد تأکید است.
کد خبر: ۸۵۵۰۰۳۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان اقتصادی کوثر گفت: تولید مهم‌ترین موضوع در اقتصاد مقاومتی است و حرکت جهادی در این خصوص همواره مورد تأکید است، می‌توان گفت مصداق عملی اقتصاد مقاومتی در این مجموعه تجلی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی: گام‌های خوبی در سازمان اقتصادی کوثر برداشته شده است

مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان اقتصادی کوثر صبح یکشنبه 11 مرداد با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید، محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، سید حمید پورمحمدی نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سیدمنصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، افشین سفاهن مشاور و سرپرست اداره کل بررسی‌های اقتصادی بنیاد شهید، اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و نمایندگان موسسه حسابرسی مفید راهبر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این نشست تصریح کرد: سیاست‌هایی که در مجمع سال گذشته به سازمان اقتصادی کوثر گفته شد، کوچک کردن و ادغام برخی از شرکت‌ها و فرآیندها در این سازمان بود و همچنین بر حرکت بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تأکید شد و خوشبختانه گام‌های خوبی در این سازمان برداشته شده است.

معاون رییس‌جمهور افزود: موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم ما در حوزه ایثارگران است و بر این اساس مقرر شده بود، سازمان اقتصادی کوثر نسبت به بازنشستگی افراد با 30 سال سابقه و ترخیص مأموران به خدمت در سازمان اقدام کند، تا فضا برای فعالیت فرزندان شهدا و ایثارگران فراهم شود که در این زمینه نیز گام‌های خوبی از سوی سازمان برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر افزود: هیأت مدیره این سازمان باید امسال نیز گام‌های بهتری در مورد تولید بردارد و با فضایی که پس از برداشتن تحریم‌ها ایجاد می‌شود، روند کاری بهتری را پیگیری کند. باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که بنیاد شهید نهادی مقدس است و باید در همه چیز اولی باشد و امیدوارم در مسیری حرکت کنیم که همواره زبانزد باشیم.
محمدجواد ایروانی: مصداق عملی اقتصاد مقاومتی در سازمان اقتصادی کوثر تجلی کرده است
محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی بین سازمان اقتصادی کوثر و مجموعه معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری وجود دارد، گفت: سازمان اقتصادی کوثر در جلسه هم‌افزایی که بین نهادهای اقتصادی صورت گرفت، دارای فکر و پیشنهادات خوبی بود که از این حیث از آنان تشکر می‌کنم.

وزیر اقتصاد دوران دفاع مقدس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تولید مهم‌ترین موضوع در اقتصاد مقاومتی است و حرکت جهادی در این مورد همواره مورد تأکید است. اینکه امروز این سازمان توانسته بخشی از نیازهای غذایی کشور را تأمین کند و همواره بر اصول خود پایبند باشد، به‌ طوری که نوسانات نتواند خللی در این خدمت ایجاد کند، می‌توان گفت مصداق عملی اقتصاد مقاومتی در این مجموعه تجلی پیدا کرده است.

محمد رضا اسکندری: اشتغال جامعه ایثارگری اولویت سازمان اقتصادی کوثر

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نیز در این نشست در رابطه با اشتغال جامعه ایثارگری در سازمان کوثر گفت: جذب نیروهای جایگزین در سازمان از جامعه ایثارگری صورت گرفته است. از نیمه سال 88 تا امروز 634 نفر از ایثارگران جذب مجموعه ما شده‌اند که 400 نفر از آنان از دوره حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بوده‌اند.

محمدرضا اسکندری در ادامه گفت: مجموعه شرکت‌های کوثر در فضایی نیستند که از امتیازات ویژه استفاده کنند و همه آن‌ها واحدهای تولیدی هستند و باید در مقایسه با سایر شرکت‌های تولیدی در سطح کشور سنجیده شوند. ما در سال 93 به نسبت سال 92 سود مثبت داشتیم که نتیجه تلاش عزیزان در مجموعه شرکت‌هاست.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

عملکرد سودده کوثر در حوزه معدن و کشاورزی قابل تقدیر است

نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این نشست با اشاره به زمینه فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در زمینه‌های کشاورزی و معادن گفت: در سال گذشته حوزه معدن و کشاورزی با افت قیمت روبرو بوده‌اند و من انتظار داشتم کوثر در این دو زمینه ضرر ده بوده باشد، اما با دیدن اینکه در این دو حوزه عملکرد سازمان سود ده بوده خوشحال شدم و جای تقدیر دارد.

سید حمید پورمحمدی در رابطه با اشتغال جامعه ایثارگری نیز گفت: اشتغال ایثارگران باید سمت و سوی توانمندسازی به خود بگیرد و بیش از آنکه به کارهای اداری اندیشیده شود باید بر توانمندسازی آن‌ها تاکید شود زیرا ایثارگران بخش سرآمد جامعه هستند.

در این جلسه گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال منتهی به اسفند 93 سازمان اقتصادی کوثر از سوی نمایندگان موسسه مفید راهبر قرائت شد و مورد تصویب قرار گرفت.

ارسال نظرات