خبرهای داغ:
جلسه بررسی کارشناسانه تقاطع غیر همسطح قدس، اجرایی شدن آن را تا رسیدن به مرحله افتتاح و بهره برداری با رعایت نکات ایمنی و استاندارد ترافیکی و راهنمایی و رانندگی به مسئولان امر یادآوری کرد.
کد خبر: ۸۵۵۰۰۴۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ سومین جلسه بررسی تقاطع غیر همسطح قدس در حالی برگزار شد که اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه مدیران شهرداری و طراح و مجری طرح نظرات کارشناسی موافق و مخالف خود را بیان کردند.

پروژه تقاطع غیر همسطح قدس در این جلسه بر اساس چهارچوبهای فنی و قانونی در جایی به چالش کشیده شد و در جای دیگر مورد دفاع قرار گرفت، به خصوص بخشهای قوس پل و دو نقطه اجباری که در میانه پروژه از سوی طراح دیده شده، اختلاف نظرها بیشمار بود.

در پایان جلسه سوم بررسی نقاط بحث برانگیز پل قدس، قرار شد این طرح تا زمانیکه به علائم و هشدارهای ترافیکی، ایمنی و راهنمایی و رانندگی و اقدامات امنیتی تجهیز نشده، مورد افتتاح قرار نگیرد و ضمن تعیین میزان سرعت مجاز و قانونی در هر یک از محورهای مورد بحث، ورودی کندرو پل از معبر پیامبر اعظم (ص) طوری اجرا شود که معیارها و ملاکهای ایمنی در آن رعایت شده باشد.

همچنین پروژه مذکور پس از از ارائه به کمیسیونهای مشترک ترافیک، عمران، و شهرسازی باید به تأییدیه این کمیسیونها برسد تا شهرداری مجاز به بهره برداری و افتتاح این پروژه باشد.  

**

عباس ظاهری ریاست شورا در این جلسه با اشاره به جلسات پیشین بررسی پل قدس اظهار داشت: بررسی کارشناسانه و تخصصی پل قدس از ضروریات انکار ناپذیر است، چراکه با نتیجه گیری مطلوب از این بخش می توانیم اطمینان جامعه را نیز به همراه بیاوریم.

وی یادآورشد: اگر جامعه بر اساس قانون و علم به این نتیجه برسد که پروژه ای با مشکل مواجه نیست، اطمینان حاصل می کندو با مسئولان تا پایان کار، همراهی خواهد کرد.

ظاهری تکیه بر آئین نامه ها و دستورالعمل های ترافیکی را یکی از مهمترین اقداماتی برشمرد که می تواند به بررسی تخصصی پروژه، به خصوص در بخش قوس پل کمک شایانی نمایدو اجرای هر چه ایده آل و مطلوب تر آن را در پی داشته باشد.

**

علی فرخزاد با اشاره به جلسات بررسی پل قدس که با حضور گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی برگزار شده است، گفت: نقطه نظرات در این جلسه برابر با قوانین مدون و چهارچوبهای کاری بیان شد تا نظرات مشورتی آنان مورد اجرا و استناد قرار بگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همچنین تشکیل تیم تخصصی در رابطه با مسائل شهرسازی، عمرانی و ترافیکی شورا و شهرداری با دیگر دستگاههای مرتبط را به منظور اجرای هر چه ایده آل تر طرح ها و پروژه های شهری و به خصوص احداث تقاطع های غیر همسطح بسیار مؤثر برشمرد.

وی آرام سازی و ایمن سازی پروژه را در قبل از افتتاح و بهره برداری بسیار مهم و اساسی دانست و مدنظر قرار گرفتن آنرا از سوی مسئولان مورد تأکید قرار داد.

**

حکمت اله داودی با بازخوانی قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی و بررسی موضوعات و نظرات موافق و مخالف مطرح شده، اظهارداشت: پروژه تا وقتیکه مجهز به علائم و هشدارهای ترافیکی و راهنمایی و رانندگی نشده نباید مورد بهره برداری قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا همچنین پیشنهاد داد: موضوعات مطروحه قابلیت طرح در کمیسیونهای مشترک ترافیک، عمران و شهرسازی را دارد تا ضمن دست یابی به جمع بندی نهایی، موارد مطروحه قابلیت ابلاغ داشته باشد.

**

در این جلسه همچنین احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات، محمد رضا صدیقی نایب رئیس کمیسیون عمران، وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مسعود حق لطفی معاون فنی و عمرانی شهرداری، مهندس میرحبیبی طراح و مجری پروژه پل قدس و نیز مهندس زندی از اعضاء گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی استان نظرات و صحبتهای خود را بیان کردند.

پایان پیام/1355/مرداد94

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها