رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز در دوره ابتدایی باید مورد اهمیت قرار بگیرد، بنابراین حضور کادر مدارس در نماز جماعت اهمیت دارد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۱۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلامی والمسلمین محسن قرائتی امروز در دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در سالن همایش‌های برج میلاد، اظهار کرد: هم اکنون 470 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان سواد ندارند که در سال گذشته 130 هزار نفر از آنها تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: در بحث سوادآموزی باید از ظرفیت معلمان استفاده کرد چرا که آنها با روش‌های آموزشی آشنا هستند و خانواده‌های بی‌سواد بیشتر به حرف معلم فرزندشان گوش می‌دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سرمایه‌دارترین مردم کشور معلمان هستند؛ ارزش کار خود را بدانید چرا که شما علم را به افراد آموزش می‌دهید و شغل شما با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

قرائتی ادامه داد: حرف از یاد می‌رود اما اخلاق باقی می‌ماند معلمان باید خادم نماز باشند و دانش‌آموزان را به خواندن نماز تشویق کنند. در مدارس نماز را در حاشیه نبینید.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در جامعه بیکار هستند و حاضر نیستند تا  در هر شغلی فعالیت کنند. درحالی که باید حرفه مناسبی را به افراد آموزش داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: نماز در دوره ابتدایی باید مور اهمیت قرار بگیرد و کادر مدارس در نماز جماعت حضور یابد. انجمن اولیا و مربیان برای آموزش نماز چه اقداماتی را انجام داده است. هم اکنون بسیاری از پدران و مادران نماز نمی‌خوانند درحالی که می‌توان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان آنها را آموزش داد.

ارسال نظرات