معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: اجرای آرای ماده 100 یکی از وظایف اصلی شهرداری است و شهرداری منطقه 5 در راستای اجرای قوانین و ضوابط شهرسازی بر اساس آرای صادره از کمیسیون های ماده 100 از تداوم تخلفات ساختمانی جلوگیری بعمل اورده است.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۶۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران بیان داشتند، واحدهای اجرای احکام به عنوان متولی اجرای آرای ماده 100 در سطح مناطق 22 گانه مشغول فعالیت هستند چنانچه در طی سال 1393 و چهار ماهه نخست سال 1394 با پیگیری واحد اجرای احکام منطقه، بیش از 250 فقره آرا صادره کمیسیون‌های ماده 100 فقط در سطح منطقه 5 شهرداری تهران به اجرا در آمده است.

آرام افزود: در همین راستا واحد اجرای احکام منطقه پنج در تاریخ هفتم مرداد ماه سال 1394 به دنبال انجام وظایف خود، نسبت به جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در مجموعه آپارتمانی واقع در محله پونک و تغییر کاربری ایجاد شده اقدام به اجرای رای ماده 100 کرد .

وی  بیان داشت: لازم به توضیح است به دنبال تغییر کاربری ایجاد شده در ساختمان مذکور در سال 1388، بر اساس رای بدوی صادره از کمیسیون ماده 100 تخلف صورت گرفته در تغییر کاربری ساختمان محرز تلقی شده و رای بر رفع این تخلف و قلع مستحدثات صادر گردید این رای پس از اعتراض مالکین و رسیدگی مجدد از سوی کمیسیون ماده 100 قطعیت پیدا می‌کند .

آرام گفت: بر اساس این گزارش اجرای آرای قطعی صادره با اقدامات واحد اجرای احکام در مورد تعدادی از واحد‌های دارای تغییر کاربری در مرحله اجرا قرار می‌گیرد که پس از ارائه تعهد از سوی مالکین واحد‌های مبنی بر تخلفات حادثه به عهده تعویق می‌افتد .

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران افزود: با عنایت به عدم انجام تعهدات از سوی مالکین و بروز تخلفات جدید به ویژه پوشش نامناسب و غیر اصولی فضای باز بین بلوک‌های ساختمانی که خطرات جانی را برای ساکنین و عابرین به دنبال داشت پرونده تخلفات مجددا به کمیسیون ماده 100 ارجاع گردید که پس از طی مراحل قانونی، صدور رای رسیدگی به اعتراضات مالکین نهایتا رای قطعی کمیسیون ماده 100 صادر و لازم الاجرا می‌شود . این رای پس از هماهنگی به عمل آمده با تمام مراجع ذی‌ربط و با رعایت تمامی موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی در تاریخ 1394/5/7 از سوی واحد اجرای احکام منطقه و با حضور نیروی انتظامی اجرا گردید بدیهی است این اقدام صرفا در اجرای مقررات شهرسازی و معماری بوده و هرگونه برداشت مغایر و غیر واقع ،سیاسی و خلاف واقع خواهد بود .

غلامحسین آرام در پایان گفتند ، لازم میدانم از زحمات و تلاشهای شهرداری منطقه 5 تقدیر و تشکر نمایم.

ارسال نظرات