مسئول برنامه ریزی اعزام پزشکان حج تمتع سال ۹۴ خبر داد

استقرار پزشکان زن ایرانی در ۸۰ هتل مکه و مدینه

مسئول برنامه ریزی اعزام پزشکان حج تمتع سال ۹۴ از استقرار پزشکان زن در ۸۰ هتل مکه و مدینه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۷۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر رضایی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی های انجام شده، 280 پزشک به حج تمتع امسال اعزام و در هتل‌ها مستقر می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به سابقه حضور پزشکان زن در هتل‌های محل اقامت زائران خانه خدا در سال گذشته امسال تعداد این پزشکان با 15 نفر افزایش به 75 پزشک رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان اعزامی زن به حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته 30درصد افزایش داشته است، گفت: پزشکانی که در قالب کاروان های حج تمتع برای ارائه خدمات درمانی در هتل محل اقامت زائران خانه خدا مستقر می شوند، پزشکان عمومی، متخصص داخلی و قلب هستند و سایر پزشکان متخصص در قالب کادر بیمارستانی به حج تمتع امسال اعزام خواهند شد.

رضایی به تجربه ارائه خدمات درمانی از سوی پزشکان زن از سال 92 در حج تمتع اشاره کرد و یادآور شد: حضور پزشکان زن برای معاینه زائران زن خانه خدا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و و بسیاری از زنان در هتل‌ها به پزشکان زن مراجعه کردند.

به گفته وی، نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت ابراز رضایت خود را از ارائه خدمات درمانی از سوی پزشکان زن به زنان زائر اعلام کردند.

استقرار پزشک زن در هتل های محل اقامت زائران

مسئول برنامه ریزی اعزام پزشکان حج تمتع سال 94  با اشاره به اینکه در سال جاری هر هتلی که 700 زائر داشته باشد، یک پزشک زن ساکن نیز در آن خواهد بود؛ اذعان کرد: علاوه بر آن در 6 هتل مکه شیفت 24 ساعته برای پزشکان زن در نظر گرفته شده و در مابقی هتل های محل اقامت زائران نیز  پزشکان زن در شیفت های 8 تا 16 ساعته فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: البته پزشکان در ساعت های غیر از شیفت نیز پاسخگوی زائران خواهند بود.

رضایی با اعلام اینکه پزشکان در 80 هتل در مکه و مدینه مستقر شده و پاسخگوی زائران ایرانی خواهند بود، خاطرنشان کرد: پزشکان در 54 هتل مکه و 26 هتل مدینه در شیفت‌های 16 و 24 ساعته به زائران خدمات بهداشتی و درمانی لازم را ارائه خواهند داد.

به گفته مسئول برنامه ریزی اعزام پزشکان حج تمتع سال 94 در هتل‌های دارای بیش از 650 زائر، پزشک زن ساکن خواهد بود.

ارسال نظرات