مسئول سازمان بسیج ورزشکاران لرستان گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی موجب ارتقای روحیه نشاط و شادابی و اخلاق‌مداری در بین جوانان و نوجوانان ورزشکار بسیجی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۰۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهروز بازگیر، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان لرستان ظهر امروز، 12 مردادماه در آئین بزرگداشت هفته فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران که در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی، گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی موجب ارتقاء روحیه نشاط و شادابی و اخلاق‌مداری در بین جوانان و نوجوانان ورزشکار بسیجی می‌شود.
وی افزود: اهداف سازمان بسیج ورزشکاران تحقق و عینیت بخشیدن به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف ورزشی و توسعه همه جانبه فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی، منش پهلوانی در قالب برنامه‌های بسیج ورزشکاران مانند آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، فداکاری و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا با دیدار با خانواده شهدای ورزشکار است.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران لرستان بیان کرد: کل شهدای ورزشکار ثبت‌ نام شده در سامانه بسیج ورزشکاران 211 شهید ورزشکار داریم که دارای کار ورزشی و یا فعال ورزشی هستند و حدود 15 شهدای ملی‌پوش و آسیایی هستند که به سازمان کشوری معرفی کردیم.
بازگیر تصریح کرد: ا زجمله اهداف جامعه وبسیج ورزشکاران ایجاد تعامل و همگرایی سازنده با جامعه بزرگ ورزش، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری دوره‌های آموزش منش پهلوانی ویژه مربیان فعال استان، مشارکت فعال ورزشکاران بسیجی و تاثیرگذاری آن‌ها بر فضای عمومی جامعه ورزش کشور، بالا بردن ارزش‌های دینی و انقلابی و حضور در میادین بین‌المللی جهت رساندن پیام انقلاب است.
حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، مسئول ستاد اقامه نمازاستان لرستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از ورزشکاران، گفت: از علی(ع) پرسیدند شما که دروازه خیبر را جابه‌جا کردید غذایی استفاده کردید ایشان فرمودند «به خدا قسم از هیچ غذا و مکملی استفاده نکردم جز اینکه به همت و توکل به پروردگار عالم انجام دادم».
وی افزود: امام علی(ع) لنگرگاه زمین است، زمانی‌که زلزله می‌آمد حضرت علی(ع) دست بر روی زمین می‌گذاشتند و زمین به احترام امام علی(ع) آرام می‌شد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان به نقل از خبرگزاری ایکنا بیان کرد: پهلوانان کسانی هستند که همیشه هم درد با مستمندان باشند و در مقابل ستمگران بایستند و از افتخارات ما این است که ورزشکاران ما در میدان‌های ورزشی مردانگی خود را نشان می‌دهند.
ارسال نظرات