خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی سپاه شاهرود گفت: آگاهی بخشی و روشنگری جامعه پیرامون گفتمان رهبری نظام در مسئله هسته ای باید پیگیری شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۴۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدهاشم صدری در گردهمایی حلقه های صالحین پایگاه های امیرالمومنین(ع) و محمدرسول الله(ص) حوزه بسیج اصناف و بازاریان الهادی که در هیئت قمربنی هاشم(ع) شاهرود برگزار شد در خصوص توافق هسته ای و مذاکرات انجام شده اظهار کرد: ما باید به سخنان ولایت توجه کنیم و از منظر ایشان این توافق را بررسی و ارزیابی نماییم چرا که حجت ما ولایت است.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب بر موضوع تفکیک توافق در کلیات از توافق در جزئیات، نقض عزت ملی و نقض منافع ملی تأکید و این سه را یک توافق بد عنوان کرده اند و باید ببینیم آیا در توافق هسته ای صورت گرفته اینها نقض شده است یا خیر.

کارشناس سیاسی سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: توافق سیاسی بدون توافق روی جزئیات موجب خواهد شد که ایران تعهدات عینی و جدی را بپذیرد، بدون اینکه طرف مقابل هیچ تعهدی جدی و عینی را در حوزه تحریم‌ها پذیرفته باشد؛ بنابراین رهبری نظام تأکید دارد هر زمان روی کلیات و جزئیات به طور کامل توافق شد، آن روز می‌تواند توافق نهایی اعلام شود و تفکیک کلیات و جزئیات یک انحراف در مذاکرت است.

وی تصریح کرد: ادامه غنی سازی بومی؛ لازمه حفظ عزت ملی مردم ایران است؛ چرا که غنی‌سازی اگر چه یک مسئله صنعتی اما بدون تردید در سال‌های اخیر به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است و با عزت ملی مردم ایران، پیوند خورده است. همین موضوع سبب می‌شود تا به راحتی نتوان از انسداد هسته‌ ای صحبت به میان آورد.

صدری با اشاره به نقض منافع ملی بیان کرد: برخی از شاخص‌های نقض منافع ملی را می توان عدول از دیپلماسی انقلابی، عدول از حقوق هسته‌ ای جمهوری اسلامی ایران، عدول از حق غنی‌سازی ایران، عدم توجه به ظرفیت داخلی و چشم دوختن صرف به خارج بیان کرد.

وی تاکید کرد: توافق خوب و مطالبه آن که از یک سو انسجام ملی را تحکیم می‌بخشد و از سوی دیگر جامعه را از حالت شرطی شدن پیرامون مذاکرات خارج می‌کند و توافق بد که به معنای از دست رفتن عزت و استقلال ملت ایران است شکاف عمیقی در کشور بوجود می آورد.

مربی نظام صالحین بسیج اصناف با اشاره به برخی از مواد توافق نامه هسته ای گفت: در این توافق نامه بر محدود شدن هسته ای ایران تاکید شده و بیان شده 98 درصد اورانیوم غنی شده ایران باید از ایران خارج شود و فقط 2 درصد برای استفاده بماند.

وی تصریح کرد: در این 159 صفحه توافق آمده این موضوع 15 سال باید ثابت بماند و ما باید نظارت های گسترده آژانس را قبول کنیم که هر جا مشکوک شدن آنجا را بگردند و این یعنی آژانس داور بین ما و کشورهای طرف مذاکره می باشد.

صدری افزود: رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد اطمینان نیست؛ چرا که اطلاعات محرمانه ما را به طرف های مذاکره داده و می دهد و این داور است که تایید کند تا تحریم ها برداشته شود آیا واقعاً امکان پذیر است؟!

وی محدود شدن تحقیق و توسعه هسته ای را از دیگر باید ها و تعهدات کشورمان عنوان و بیان کرد: ایران باید غنی سازی خود را در 67/3 درصد محدود کند یعنی از 20درصد به این مقدار تنزل کند و زیر ساخت ها را از بین ببرد بعد باز زمان زیلدی می خواهد تا ما بازگردیم.

کارشناس سیاسی سپاه شاهرود با بیان اینکه آیا اینها عزت و منافع ملی را تأمین می کند؟ اظهار کرد: واقعاً باید به این موارد توجه شود و با حساسیت و مراقبت در برابر دشمنان حرکت نمود و احساسی با مسئله روبرو نشد و تامل کرد.

وی با اشاره به سخن مهم رهبر انقلاب گفت: رهبر فرزانه انقلاب در جمع مسئولان نظام فرمودند«گر آنها بتوانند به اهداف خود در مذاکرات برسند به یک پیروزی بزرگ رسیده اند چرا که ملت استقلال طلب ایران را تسلیم کرده اند و کشوری را که می تواند الگوی دیگر کشورها باشد شکست داده اند و تمام بدعهدی ها و چانه زنی های آنها برای تحقق همین اهداف است».

صدری افزود: رهبر تأکید دارند اگر چه دنبال لغو تحریم ها هستیم؛ اما آنها را از زاویه ای نوعی فرصت می دانیم؛ چرا که باعث شده به نیروها و ظرفیتهای داخلی توجه بیشتری داشته باشیم و باید به این نکته رهبری توجه ویژه شود و غفلت نکرد که متاسفانه آنها که طرفدار غرب هستند، می خواهند این مورد توجه نباشد و همه از آن غافل شوند.

صدری با تأکید بر روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه گفت: هدف از برگزاری این جلسه آگاهی بخشی و روشنگری جامعه پیرامون گفتمان رهبری نظام در مسئله هسته ای و پیگیری مطالبات ایشان است و باید سنجیده و با دقت در این خصوص عمل کرد و بسیج که بدنه فعال نظام و بازوی رهبری است باید در این مسیر پیشقدم باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها