مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد:

در سطح استان یزد 430 مرکز آموزش فنی و حرفه ای به فعالیت مشغولند

در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و معاونین اداره کل فرماندار، بخشدار آسفیچ و جمعی از مسئولان شهرستان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهاباد در دو حوزه برادران و خواهران راه اندازی و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و معاونین اداره کل فرماندار، بخشدار آسفیچ  و جمعی از مسئولان شهرستان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهاباد در دو حوزه برادران و خواهران راه اندازی و به بهره برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از این ساختمان حبیب الله کارگر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و مسئولان شهرستان به خاطر راه اندازی این مرکز با اشاره به فعالیت 430 مرکز فنی و حرفه ای در سطح استان، افزود: از این تعداد 17 مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند و کارآموزان در این مراکز 640 رشته را فرا می گیرند.

وی تكميل طرح نيازسنجي آموزش‌ هاي مهارتي براي روستائيان، عشایر، دانشجویان، کارگران شاغل در صنایع، سربازان فعال در پادگان ها را از فعالیت های این مرکز برشمرد که تحت پوشش حوزه فعالیت فنی و حرفه ای هستند.

 کارگر همچنین با اشاره به یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که امسال از سوی فنی و حرفه‌ای استان یزد اجرایی می‌شود، افزود: امسال طرح نیازسنجی آموزش روستایی انجام می‌شود و پس از اجرای این طرح، آموزش‌ها پس از نیازهای آموزشی مطرح شده و مورد نیاز، ارائه می‌شود که باعث توانمند سازی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

وی آموزش های ارائه شده در حوزه خواهران را صنایع دستی و مشاغل خانگی و آشپزی عنوان کرد و افزود این دوره ها از همین امروز در شهرستان کلید خورده است.

"حبیب ا...کارگر" رویکرد آموزش فنی و حرفه ای را رویکرد آموزش های مهارتی با الگوی بازار محور و تقاضا محور عنوان نمود و گفت: در بهاباد کار نیازسنجی را در حوزه شهری و روستایی انجام خواهیم داد تا براساس نتایج نیازسنجی آموزشی، دوره ها و کارگاه های آموزشی را برای خواهران و برادران در شهرستان بهاباد مستقر نماییم.

وی به مهارت و آموزش اشاره کرد و افزود: مهارت و توانمندی چیزی نیست که به راحتی از دست برود این توانمندی و مهارت است که می تواند جایگاه خودش را ارتقاء بدهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مهارت و آموزش در حوزه جوانان وارد شود باعث ایجاد فرصت شغلی می شود مثل مهارت رانندگی که جان افراد را نجات می دهد، مهارت خلبانی که جان مسافران را نجات می دهد و مهارت اداره مدیریت یک شهر می تواند شهری را نجات بدهد، اینها همه مهارت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: برای راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهاباد یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود این مرکز در راستای توانمند سازی نیروی انسانی اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و فراگیر نمودن آموزشهای مهارتی در شهرستان بهاباد در حوزه های مختلف فنی خدماتی، کشاورزی، فرهنگ و هنر در چیزی حدود 4500 رشته که در حال حاضر در فنی و حرفه ای تدوین شده است به آموزش مشغول است.

در ادامه این مراسم عباس اقبال فرمادار بهاباد هم در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به همه شرکت کنندگان در مراسم با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی که در شهرستان وجود دارد گفت: در بهاباد و بخش ها جمعیت خوبی متراکم است و می توانیم در مراکز دهستان ها این آموزش ها را نیز انجام دهیم.

وی افزود: باید رشته هایی که مورد نیاز شهرستان است نیاز سنجی شود تا با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به جوانان این شهرستان، زمینه های ایجاد اشتغال برای آنها در همین منطقه فراهم شود و به طور مستقیم وارد بازار کار شوند.

فرماندار بهاباد در این دیدار با بیان مطالبی از پیگیری های انجام شده جهت راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان گفت: الحمدا... امروز یکی دیگر از مطالبات مردم بهاباد که آموزش فنی و حرفه ای بود محقق گردید.

گفتنی است در این مرکز 6 کارگاه آموزشی در حوزه برادران و خواهران مشغول آموزش است که برای برادران رشته های اتومکانیک و برق شامل برق صنعتی و کارگاهی و در حوزه خواهران آموزش کامپیوتر و صنایع دستی دوخت لباس و آشپزی انجام خواهد شد. 

 

ارسال نظرات