مدیرکل راه‌‌آهن جنوب شرق از اضافه شدن رشته فنی بهره‌برداری راه‌آهن در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی- کاربردی زاهدان یک خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۸۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

سید مصطفی داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارما  اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی و با مرکز آموزش راه‌آهن و اخذ مجوزهای لازم توسط دانشگاه مذکور، رشته فنی بهره‌برداری راه‌آهن برای تامین نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در صنعت حمل و نقل ریلی به فهرست رشته‌های مصوب این دانشگاه افزوده شد.

وی اضافه کرد: اداره کل راه‌آهن جنوب شرق با همکاری این واحد دانشگاهی و با توجه به ظرفیت‌های استان و درپی آن راه‌اندازی خط آهن زاهدان - چابهار درصدد آموزش نیروی انسانی متخصص، کارآمد با توجه به نیازمندی‌های صنعت حمل و نقل ریلی در استان بوده و در همین راستا برای راه اندازی رشته‌های جدید مرتبط با راه‌آهن اقداماتی صورت گرفت.

داودی هدف از تشکیل این رشته را تسهیل در تامین نیروی انسانی مورد نیاز راه‌آهن در شرکت‌های خصوصی طرف قراردادهای آتی دانست و گفت: با اتمام کار ساخت راه‌آهن زاهدان- چابهار مشاغل فنی راه‌آهن از قبیل لکوموتیوران، سوزنبان، ترافیک، پست بازدید، مانورچی، راهدار و راهبان برای این خط آهن نیاز دارد که یقیناً فارغ‌التحصیلان این رشته در اولویت خواهند بود.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی خط آهن زاهدان – چابهار زمینه اشتغال بالغ بر 1000 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: با همکاری دانشگاه علمی- کاربردی زاهدان یک پیگیر هستیم تا زمینه ادامه تحصیل این رشته در مقاطع بالاتر نیز در استان فراهم شود.

ارسال نظرات