وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر خانواده‎های زیر پوشش بهزیستی را از خدمت سربازی معاف کنیم.
کد خبر: ۸۵۵۰۳۵۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، از گرگان، علی ربیعی صبح امروز در جمع کارآفرینان و فعالان بخش تعاونی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تلاش همه پرسنل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود کمی و کیفی خدمات به مردم عزیز کشور اظهار کرد: در دو سال گذشته تحولات خوبی در این وزارتخانه و در سطح خدمات ایجاد شده است و امیدواریم این تحولات مثبت همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل جدیدی که به همه استان‎ها نیز ابلاغ شده واگذاری کودکان بی‎سرپرست را به خانواده‎ها تسهیل کرده‎ایم، افزود: با اصلاح آیین‎نامه‎ها و بر اساس ایجاد حس اعتماد بیشتر به هموطنان شرایطی را ایجاد کرده‎ایم که با نظارت دائمی یک مددکار اجتماعی که از سوی سازمان بهزیستی مشخص می‎شود در واگذاری سرپرستی کودکان به خانواده‎های متقاضی سهولت ایجاد شود.

صدور و توزیع کارت هوشمند موسوم به ICF برای معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه خدمات بر اساس نیازهای واقعی مددجویان به ویژه معلولان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را کرده‎ایم با نگاهی کارشناسانه و منطبق بر واقعیت نیازهای مددجویان را برطرف کنیم و به جای خدمات ناکارآمد و غیرمفید در بهبود کیفی خدمات لازم و حیاتی همت بیشتری داشته باشیم.

ربیعی از صدور و توزیع کارت هوشمند موسوم به ICF برای معلولان خبر داد و گفت: در این طرح با طبقه‎بندی معلولان بر اساس عملکرد و میزان توان آنها را گروه‎هایی مشخص تقسیم کرده‎ایم و با این کار ارائه خدمات برای هر کدام از سطوح دسته‎بندی شده کاربردی‎تر و واقعی‎تر امکان‎پذیر شده است.

7 استان محروم کشور وسایل و لوازم توانبخشی به معلولان دریافت کردند

وی با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه هیچ معلولی نباید با فقدان بسته توانبخشی و وسایل لازم توانبخشی باشد، اضافه کرد: در مرحله اول اجرای این دستور در هفت استان محروم کشور وسایل و لوازم توانبخشی به معلولان رسانده‎ایم و در ماه‎های آتی نیز این کار را در سایر استان‎ها عملی می‎کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم دولت برای افزایش مراکز اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه اتفاقات مثبتی در حمایت از بهزیستی در حال انجام است که مهمترین آن تصویب طرحی در دولت است که بخشی از مالیات‎ها به بخش بهزیستی اختصاص خواهد یافت.

ربیعی همچنین از کمک خیرین در بخش‎های مختلف به بهزیستی تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر می‎توانیم بر اساس آمار واقعی اعلام کنیم که 25 هزار معلول را با دو اقدام برگزاری دوره‎های فنی و حرفه‎ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک توسعه تعاون به سمت اشتغال پایدار سوق داده‎ایم.

وی از همه فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواست درخواست وی را برای کمک به فعالان اقتصادی در کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل کنند و اضافه کرد: درخواست ما این است که هر کس برایش این امکان وجود دارد که بخش کوچکی از فضای کسب و کار خود را برای ارائه و خرید و فروش کالاهای خانواده بهزیستی اختصاص دهد اعلام آمادگی کرده و به ما برای خدمت به این قشر عزیز کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در صدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر خانواده‎های زیر پوشش بهزیستی را از خدمت سربازی معاف کنیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

ارسال نظرات