شهرستان نیر علیرغم دارا بودن پتانسیل های بالا برای جذب گردشگر، به دلیل ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری آنچنان که باید نتوانسته است در این حوزه موفق عمل کند.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۶۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، امروزه نقش قاطع وتعيين كننده تبليغات واطلاع رساني گردشگري در افزايش مدت ماندگاري گردشگران و به تبع آن تحولات اقتصادي مقاصد گردشگري بر كسي پوشيده نيست.

هر سال، فصل تابستان و یا ایام نوروز، بحث حضور گردشگران یکی از موضوعات داغ در میان مسئولان شهری و گردشگری و رسانه ­ها می­ شود.

اگر دوران گردشگرپذیری در ایران را به ۲۰ روز نوروز و دو ماه تابستان خلاصه کنیم چیزی حدود ۹ ماه در سال برای دعوت از گردشگران برای حضور در شهر توریستی نیر وقت وجود دارد. ولی اقدامی چشمگیر در حوزه ­ی گردشگری انجام نمی شود به طوری که تنها کیوسک مرگز اطلاع رسانی گردشگری نیر غیرفعال بوده و عملا اقدامی برای جذب گردشگر انجام نمی شود.

گردشگری صنعتی است مبتنی بر تبلیغات. صنعت گردشگری صنعتی است که درآمد حاصل از آن می ­تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی شهرستان را بر طرف کند.

قابلیت­های گردشگری نیر به قدری هست که بشود از آن در جهت جذب گردشگر استفاده کرد ولی بی­ عملی مسئولان امر در امر تبلیغات و محدود کردن فعالیت­های گردشگری در بازه­ ی زمانی تابستان و نوروز و اکتفا کردن به برگزاری جشنواره باعث شده است، رقیبان سالیان سال گوی سبقت را از ما بربایند.

به طور كلي تبليغ كه يكي از عناصر اساسي آميخته بازاريابي است و در صنعت گردشگري، تلاشي است كه توسط دست اندركاران صنعت گردشگري (دولتي و خصوصي) با استفاده از ابزارها و رسانه هاي نوشتاري، صوتي و تصويري جهت ارائه يك پيام تجاري به تعداد زيادي مخاطب يا مشتري(گردشگر) با هدف ترغيب و تشويق آنان به اقدام بخصوصي كه برنامه ريزي شده است معمول مي کنند.

بی نظیربودن جاذبه های گردشگری نیر در کشور

جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیر قابلیت تبدیل شدن به منطقه توریستی کشوری را دارد و شهرستان نیر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و بی‌نظیری در سطح کشور است و با توسعه مناطق گردشگری نیر هم زمینه اشتغال بیکاران ایجاد می‌شود.

در ذیل گوشه ای از جاذبه های گردشگری شهرستاننیر را مشاهده می کنید:

شهرستان نیر در 35 کیلومتری غرب مرکز استان در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل به تبریز قرار دارد. این شهر به لحاظ سنگ نبشته میخی اورارتوئی و نزدیکی به سراب و سبلان و معماری خاص صخره ای از استقرارگاههای قدیمی استان محسوب می شود. ضمناً قرار گرفتن خطوط فرعی جاده تاریخی ابریشم از آن نشانگر رونق آن در دوره های گذشته است. در منابع تاریخی اسم این شهر بصورت نریز، نیریز ذکر شده است.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش مرکزی شهرستان نیر در سال ۱۳۸۵ برابر با ۱۳۲۴۹ نفر بوده است و آب و هوای آن در زمستان کوهستانی سرد و در سایر فصول معتدل و مطبوع می باشد.

ارسال نظرات