پنج هکتار از مراتع منابع طبیعی در روستای ولیعصر شهرستان نیر طعمه حریق شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۶۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، به دلایل نامعلومی شب گذشته آتش بخشی از مراتع روستای ولیعصر نیر را فرا گرفت و در اثر این آتش سوزی 5/2 هکتار از مراتع منابع طبیعی منطقه سوخت.

این آتش سوزی با حضور نیروهای امدادی، مردم و بسیجیان پس از سه ساعت مهار شد و نیروهای امدادی و مردمی با جلوگیری از پیشروی آتش و اطفای کامل حریق از گسترده شدن دامنه آتش و تخریب بیشتر مراتع پیشگیری کردند.

در ماه گذشته نیز به دلایل نامعلومی دو هکتار از اراضی ملی شهرستان نیر در یک کیلومتری شهر نیر به سمت شهرستان سراب در طعمه حریق شده بود.

روستای ولیعصر( ایلانجیق) در مجاورت جاده ترانزیتی سراب به نیر واقع شده و وجود منابع آبی مناسب همچون رودخانه دایمی بالخلو و دو دهنه آبگرم معدنی حمام دره سی و ایستی سو و طبیعت بسیار زیبا ، چشم انداز خاصی به این روستا بخشیده است.

با توجه به قرارگیری روستای ایلانیق در مجاورت جاده ترانزیتی سراب به نیر که ورودی استان محسوب می شود که همه ساله تعداد بسیاری از مسافران استان از این مسیر وارد استان می شوند.

انتظار می‌رود مردم با برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی انجام دهند.

منابع طبیعی به عنوان ثروت خدادادی هستند و فرهنگ‌سازی در جهت حفظ و احیای منابع طبیعی باید در بین نسل جوان نهادینه شود.

ارسال نظرات