ایجاد و گسترش تاسیسات معیشتی در روستاها در اولویت است

فرماندار کوثر گفت: ایجاد و گسترش تاسیسات آب سالم، برق، گاز رسانی، راه سازی، وسایل ارتباطی و محوطه سازی از اولویت مسئولین برای توسعه و پیشرفت روستاهاست.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۴۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، علیرضاعلیپور در خصوص مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان کوثر اظهار کرد: روستاها همچون شهر ها بایستی از خدمات رفاهی و حد اقل معیشتی بهره مند شوند که این مهم مستلزم همکاری و هماهنگی با مسئولین شهرستانی است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مردم شهرستان کوثر کشاورز هستند افزود: اجرایی کردن برنامه های کارآمد در رونق بخش کشاورزی، تولیدات دامی موجب توسعه همه جانبه شهرستان است؛ چرا که بخش کشاورزی را می توان با در نظر گرفتن اقلیم شهرستان و همینطور با همکاری دولت در این شهرستان احیا ساخت.

وی تشکیل اتاق کشاورزی و صنایع غذایی، اصلاح ساختار زمین های کشاورزی و بروز رسانی آنها، ثبت سند برای زمین ها و خانه های مسکونی روستاییان را از اولویت هایی دانست که باید دربرنامه های عمرانی و توسعه ای روستاهای شهرستان کوثر مورد توجه قرارگیرد.

علیپوربیان کرد:مشارکت مسئولانه تمامی بخش ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ضامن پیشرفت کشور است و در برنامه ریزی های همه جانبه نقش به سزایی دارد.

او افزود: تقویت زیرساخت های مناطق روستایی برنامه اولویت دار فرمانداری کوثر است و طبق اعتبارات تخصیصی امسال برای اجرای طرح ها در مناطق روستایی شهرستان در زمینه ایجاد و گسترش تاسیسات آب سالم، برق، گاز رسانی، راه سازی، وسایل ارتباطی و محوطه سازی اقدام می شود.

وی خاطرنشان کرد:شوراهای اسلامی و دهیاری های شهرستان نقش محوری در توسعه شهرستان برعهده دارند.

فرماندار شهرستان کوثر تعیین مکان اجرای پروژه های مصوب در عمران روستایی و مهاجرت معکوس را مهم و ضروری ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی ها در راستای اجرای پروژه ها باید به نحوی باشد که برآورد هزینه ها، مکان یابی و در اولویت بندی اجرای پروژه ها ابهامی وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات