مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان پارس آباد گفت: با مشارکت خیرین منطقه یک میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال برای آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیر عمد اين شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، لسه انجمن حمایت زندانیان پارس آباد با حضور نماينده مردم شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار در مجلس، امام جمعه، فرماندار، دادستان، مديرعامل و اعضاي هيئت مديره اين انجمن در دفتر معاون فرمانداري پارس آباد برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد با بيان اينكه فعاليت انجمن حمایت زندانیان پارس آباد از ۶ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: از زمان تاسیس اين انجمن تا کنون 47 نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد این شهرستان از حبس آزاد شدند.

رحيم گلزاده، کاهش جمعیت محکومان حبسی را از سیاست های دستگاه قضا عنوان كرد و افزود: هدف از زندانی کردن مجرمان و افرادی که آسایش مردم را سلب می کنند در حقیقت حفظ نظم و امنیت جامعه، اصلاح و آماده سازی وی برای بازگشتی آبرومندانه به آغوش جامعه است.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان پارس آبادبه ضرورت تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد برای کمک به محكومان مالی غيرعمد و خانواده های آنان تاکید کرد و گفت: کمک مادی و معنوی به خانواده های زندانیان باعث می شود فرزندان آنان در مسیر اصلاح و تربیت سالم قرار گیرند.

وي، اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت به محکومان جرایم غیر عمد، استفاده از ظرفیت های دو شركت کشت و صنعت مغان و پارس برای ایجاد فرصت های شغلی زندانیان، اختصاص درصدی از عوارض شهرداری در چارچوب قانون برای انجمن و تامین نیازهای مادی و معیشتی خانواده های زندانیان را در کاهش آسیب های اجتماعی تأثيرگذار دانست و بر تحقق آنها تاکید کرد.

دادستان پارس آباد از تلاش های مدیرعامل و اعضاي انجمن حمایت زندانیان پارس آباد و همچنين کمک های خیرین منطقه قدردانی کرد و از مسوولان اين شهرستان خواست توجه ويژه اي به اين انجمن داشته باشند.

در ادامه اين مراسم فرماندار پارس آباد نیز بر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی و اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای زندانیان جرایم غیر عمد تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم بخش زیادی از مشکلات محکومان مالی غيرعمد و خانواده های آنان حل می شود.

گفت: رفع مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به خانواده های آنان، در حل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

مهدی احمدی با اشاره به اهداف انجمن حمایت زندانیان پارس آباد، به حمایت همه جانبه ادارات، نهادها و خیرين منطقه از این انجمن تاكيد كرد و خواستار اولويت قرار دادن خانواده هاي زندانيان جرائم غير عمد در جهت فراهم سازي فرصتهاي شغلي شد.

در اين مراسم مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان پارس آباد نیز تعداد زندانیان جرایم غیر عمد و مالی این شهرستان را ۱۳۱ نفر برشمرد و افزود: شهرستان پارس آباد در بحث آزادی محکومان مالی و دیه مقام اول استانی را کسب کرده است.

علي حبيب پور با بيان اينكه تا كنون این انجمن از محل مشارکت خیرین منطقه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد پرداخت کرده است، از تشکیل کمیته اقتصادی در این انجمن خبر داد و گفت: برای فعال سازی این کمیته و رونق بخشیدن به فعالیت های آن، با ۱۲ شرکت و 7 کشاورز معتبر تفاهم نامه همکاری امضاء کرده ایم.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان پارس آباد خواستار تملک ساختمان فعلی اين انجمن از اداره راه و شهرسازي شد و گفت: انجمن حمایت زندانیان پارس آباد برای حمایت و کمک به خانواده های زندانیان و آزادی محکومان مالی آبرومند و غیر عمد دست ياري به سمت خیرین و نیکوکاران دراز کرده است.

در پايان اين مراسم ضمن قدرداني از تلاش هاي خبرنگاران اسدالله فولادي، محسن آزادي، مرتضي بري و بهروز نوري در پوشش خبري انجمن حمایت زندانیان پارس آباد، سايت اينترنتي اين انجمن به نشانیwww.ngoparsabad.irرسماً افتتاح و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

ارسال نظرات