فرماندار مشگین شهر از تخصیص اعتبار 21 میلیارد تومانی برای پروژه های آبرسانی شهرستان مشگین شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۶۰۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی در حاشیه بازدید از پل معلق مشگین شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بخش آب شرب شهرستان مشگین شهر سال گذشته با مشکلات جدی برخوردار بودیم، گفت: در طول سال 1393 با توجه به اولویت بندی ها کارهای اساسی در این خصوص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش آب شرب روستاها در اولویت قرار گرفته اند، افزود: در سالجاری بالغ بر 60 روستا وضعیت آب شرب آنها حل و فصل شده است.

امامی با بیان اینکه مشکلات جاری را با اصلاح وضع موجود، تامین منابع مالی جدید، تعمیر و تجهیز و احداث منابع حل کرده ایم، اظهارامیدواری کرد: با اعتبارات کلان سالجاری که 21 میلیارد تومان می باشد، از محل اعتبارات ملی، بودجه ای برای آب شهرستان جذب کنیم.

فرماندار مشگین شهر از ساماندهی منابع آب شرب، ارتقای وضعیت تصفیه خانه مرکز شهرستان به 675 لیتر در ثانیه و ارتقای وضعیت تصفیه خانه لاهرود خبر داد و تصریح کرد: در بخش منابع آب شهرستان با تخصیص اعتبار از ردیف صندوق توسعه ملی پیرو دستور مقام معظم رهبری ، سد احمدبیگلو به شدت فعال بوده و جزو معدود سدهایی است که هم خود سد و هم شبکه سد توأمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پایاب سد احمدبیگلو سه هزار و 500 هکتار می باشد، ادامه داد: آب شرب مورد نیاز شهرستان نیز از این سد تامین خواهد شد.

امامی با اشاره به پایاب سد سبلان نیز گفت: به دنبال جذب اعتبار ویژه برای این شبکه هستیم که از طریق فاینانس چین و یا ردیف اعتبارات تخصیصی ، این پروژه را ساماندهی کنیم.

رئیس شورای برنامه ریزی مشگین شهر با اشاره به برخی از سدهای بلااستفاده که بیش از 30 سال گذشته به دنبال بهره برداری از آنها بوده اند، خاطرنشان کرد: سد انار به عنوان ژنوممرال (پلاستیکی) در استان و شمالغرب کشور در حال انجام می باشد و سد اینچه نو در محله تست رفتارسنجی بوده و اقدامات اولیه لازم برای مدیریت سایر منابع آبی شهرستان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مطالعات سد اهل ایمان نیز رو به اتمام بوده و در ردیف جذب اعتبارات ملی می‌باشد.

امامی با بیان اینکه در بخش کشاورزی 11 سد معیشتی در سطح شهرستان موجود است که برای 5 تای آن سال گذشته تخصیص اعتبار انجام شده و به دنبال اجرایی کردن همه این سدها هستیم، گفت: حجم بدهی‌های گذشته در این حوزه، بدهی های کلانی است و متاسفانه اکثر پروژه ها تعدیل شده اند.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه فاضلاب شهرستان مشگین شهر نیز با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومان از دریف اعتبارات ملی در حال انجام است، افزود: سعی می کنیم 6 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز برای این طرح را از ردیف اعتبارات ملی جذب کنیم.

ارسال نظرات