رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گلوگاه مطرح کرد:

تجهیز 650میلیون ریالی مرکزآموزش فنی و حرفه ای گلوگاه

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای گلوگاه گفت: کارگاه مهارت آموزی تراش سنگ‌های زینتی و تعمیر چرخ خیاطی برای اولین بار در مازندران در این مرکز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۶۳۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰





خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارشروابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه گلوگاه رامین کیانی در نشست خبری با خبرنگاران شرق مازندران گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهدای خورشیدکلا گلوگاه که پس از سالها با تلاش عیسی قاسمی طوسی فرماندار گلوگاه و رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی حرفه ای مازندران در شهریور ۹۳ افتتاح شد، تاثیر مثبتی در مهارت آموزی افراد بیکاران و زمینه سازی برای ورود به فضای بازار کار و خوداشتغالی و در نتیجه کاهش بیکاری در شرق مازندران داشت.

وی از برپایی ۷ کارگاه فعال در این مرکز خبر داد و افزود: این کارگاه های مهارت آموزی شامل کارگاه مکانیک خودرو، برق ساختمان، سیم پیچی الکتروموتور، تعمیر لوازم خانگی، گلخانه(پرورش گیاهان دارویی و زینتی)،سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر می‌باشد که علاوه بر این کارگاه ها ۶ آموزشگاه آزاد در رشته های فن‌آوری اطلاعات، مراقبت زیبایی، فن‌آوری مد(خیاطی) و صنایع دستی از ابتدای سال ۹۴ از مرکز بهشهر جدا و به مرکز گلوگاه الحاق و مشغول فعالیت می‌باشند.

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای گلوگاه مطرح کرد: این مرکز رتبه پنجم در بین ۲۰ مرکز دایر در مازندران از لحاظ عملکرد آموزشی و رتبه اول روابط عمومی در مراکز آموزش فنی حرفه ای را دارا است.

کیانی تصریح کرد: کارگاه های این مرکز به لحاظ موقعیت مکانی به سه دسته ثابت در مرکز، در جوار دانشگاه و روستایی تقسیم می شود که در کارگاه های ثابت در مرکز ۲۷۹ نفر دوره آموزشی گذارنده که معادل ۲۶ هزار نفر ساعت آموزش داده شد و ۵۷ دانشجو در کارگاه های درجوار دانشگاه مشغول کسب مهارت شدند که معادل ۳۳ هزار نفر ساعت آموزش شد و در کارگاه ‌های روستایی نیز با آموزش ۸۱ روستائی ۱۳ هزار نفر ساعت آموزش داده شدند که عمده فعالیت در کارگاه های روستایی آموزش کاشت گیاهان دارویی بود زیرا منطقه بالادست و هزار جریب گلوگاه داری پتانسیل بالایی در کاشت گیاهان با توجه به نیاز کم به آب دارد.

وی توانمند سازی خانواده های روستایی را از اهداف اجرای کارگاه‌های آموزش مهارت روستایی دانست و افزود: در هفته های آینده کلاس آموزش خیاطی نیز در روستاها برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای گلوگاه با بیان اینکه با حمایت های فرماندار گلوگاه و وجود فضای همدلی و همزبانی بین مردم و مسولان این شهرستان آینده روشنی در توسعه مهارت ها و فعالیت های آموزشگاه ها دیده می‌شود، افزود: از ابتدای سال ۹۴ نیز ۹۲ نفر در آموزشگاه های آزاد این شهرستان آموزش دیده و آزمون داده‌اند.

کیانی گفت: با انعقاد قرارداد بین این مرکز و کمیته امداد گلوگاه، مهارت آموزی متقاضیان وام اشتغال کمیته امداد این شهرستان الزامی شده تا تسهیلات بانکی در پویایی اقتصاد نقش بیشتری داشته باشد.

وی از برگزاری کارگاه تراش سنگ‌های زینتی در این مرکز برای اولین بار در مازندران در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: به علت آمار بالای مهارت آموختگان خیاطی، رشته تعمیر چرخ خیاطی نیز برای اولین بار در سطح مازندران در این مرکز برگزار می‌شود و کارگاه پرورش ماهیان زینتی نیز برای اولین بار در شرق مازندارن در مرکز گلوگاه در هفته های آتی برپا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای گلوگاه از تجهیز ۶۵۰ میلیون ریالی این مرکز خبر داد و افرود: البته این مرکز با چالشهایی همچون قطعی آب از نیمه خرداد امسال تا کنون مواجه است که با کمک دهیاری و شورای روستای خورشید کلا و شهرداری گلوگاه آب این مرکز با تانکر تامین می‌شود و نبود خط تاکسی یا خط خودرو عمومی سواری و مشخص نبودن کرایه از دیگر مشکلات مهارت آموزان این مرکز می باشد همچنین با توجه به قرار گرفتن این مرکز در محور گلوگاه به بهشهر و فاصله با بریدگی وسایل نقلیه مجبور به طی مسافتی تا روستای تیله نو برای دور زدن این محور می باشند که مسولان امر قول مساعدی برای مرتفع شدن این مشکل داده‌اند.

کیانی در پایان گفت: با تدبیر مدیریت آموزش و پرورش گلوگاه دانش آموزان مقطع سوم هنرستان، دوره کارورزی ۴۵ روزه را با کسب مهارت در این مرکز طی می‌کنند که از ابتدای تیرماه سال جاری ۱۴۰ دانش آموز گلوگاهی در این مرکز در حال مهارت آموزی هستند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار