: اولین نمایش با محوریت ۱۷۵ شهید غواص قرار است از اواخر شهریور ماه با همکاری هنرمندان برجسته تئاتر خیابانی کشور اجرا شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۱۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرحسین شفیعی، نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی از اجرای یک نمایش محیطی در رابطه با شهدای غواص خبر داد و گفت: گروه کارگاه تئاتر خیابانی ایران در حال آماده‌سازی نمایشی با محوریت 175 شهید غواص است که امیدواریم از اواخر شهریور ماه این اثر هنری را به مدت 30 شب به صورت محیلی  اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای این نمایش محیطی در فضای حوض بزرگ پارک دانشجو تهران، اظهار داشت: برای تولید این نمایش ابتدا اتاق فکری متشکل از هنرمندان برجسته و خلاق تئاتر خیابانی از جمله علی‌محمد رادمنش، کاوه مهدوی، روح‌الله سنایی، مهدی حبیبی و... تشکیل دادیم که تاکنون طرح اولیه و شاکله اصلی اثر پدید آمده است. لازم است بگویم که نمایش به طور کامل در آب اجرا می‌شود.

شفیعی افزود: قرار بود ابتدا نمایشی به نام «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد» با محوریت مردم مظلوم یمن را اجرا کنم، اما در نهایت با راهنمایی و نظر یکی از دوستان هنرمند به فکر تولید نمایشی برای شهدای غواص افتادیم.

این هنرمند برجسته تئاتر خیابانی با بیان اینکه 50 بازیگر قرار است در این اثر ایفای نقش کنند، گفت: در حال حاضر منتظر بنیاد رودکی و حوزه هنری هستیم تا هر یک می‌توانند فضای تمرینی در اختیار گروه قرار دهند.

وی در پایان در مورد عوامل نمایش گفت: لیست اسامی اصلی گروه به زودی اعلام می‌شود، اما در حال حاضر بنده به عنوان نویسنده و کارگردان، علی براتی، طراح حرکت و روح‌الله زندی‌فر، مجری طرح این نمایش هستند.

ارسال نظرات