کار ساخت 30 مسجد در روستاهای محروم استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان با اعتبار 30 میلیارد ریال آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۵۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶


به گزارش خبرگزاری بسیج، روابط عمومی بنیاد برکت اعلام کرد: ساخت این مساجد از مرداد ماه سال جاری با همکاری این بنیاد و نهادهای فرهنگی و عمرانی استان‌ها آغاز شده است و انتظار می‌رود، حداکثر تا دهه‌ فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

براساس این گزارش، از مجموع 30 مسجد مذکور، 10 مسجد در استان آذربایجان شرقی، 10 مسجد در مناطق بشاگرد استان هرمزگان، 5 مسجد در استان خراسان شمالی و 5 مسجد در استان سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

طی 6 ماه گذشته، بنیاد برکت اجرای برنامه‌ی ساخت و تکمیل عملیات ساختمانی تعداد 175 مسجد را در روستاهای مناطق محروم و فاقد مسجد در استان‌های ایلام، کرمان، اردبیل، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان، اصفهان، سمنان، قم، مازندران، مرکزی و یزد شروع کرده است.

به گفته‌ معاون فنی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، حدود 154 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مساجد برکت در استان‌های مذکور تخصیص یافته است.

وی افزود: از این تعداد، 7 مسجد در استان ایلام، 13 مسجد در استان کرمان، 12 مسجد در استان اردبیل، 16 مسجد در استان کرمانشاه، 12 مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد، 12 مسجد در استان خراسان جنوبی، 21 مسجد در استان خراسان رضوی، 5 مسجد در استان خراسان شمالی، 3 مسجد در استان هرمزگان، 1 مسجد در استان مرکزی، 8 مسجد در استان همدان، 2 مسجد در استان یزد، 4 مسجد در استان اصفهان، 11 مسجد در استان آذربایجان شرقی، 2 مسجد در استان آذربایجان غربی، 24 مسجد در استان خوزستان، 1 مسجد در استان سمنان، 7 مسجد در استان سیستان و بلوچستان، 5 مسجد در استان مازندران، 1 مسجد در استان قم، 2 مسجد در استان گلستان و 6 مسجد در استان لرستان، در حال ساخت هستند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره)، پروژه‌ها‌ی ساخت مساجد در روستاهای محروم فاقد مسجد را با پی‌گیری ادارات کل ستاد اجرایی در استان‌های مذکور و همکاری و هماهنگی دفاتر امور روستایی و عشایری استانداری‌ها، ادارات کل تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای ذی‌ربط به انجام می‌رساند.

به گفته‌ معاون بنیاد برکت، ساخت مساجد در روستاهایی که  در اولویت هستند، براساس قراردادی با سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور و با رعایت ضوابط فنی و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه، انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات