افزایش تعداد زندانیان در استان مرکزی زنگ خطری است که نیاز به هوشیاری و تلاش بیشتر حوزه های فرهنگی و تربیتی جامعه دارد.
کد خبر: ۸۵۵۰۹۲۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: با لغو تحریم های ظالمانه علیه کشور تکلیف کنونی همه لایه های جامعه، تحرک در پیشبرد امور است و مدیران دستگاه های اجرایی و صنایع باید از فرصت یه بهترین شکل بهره ببرند.

وی ادامه داد: در تاریخ 36 ساله انقلاب اسلامی فرصت های بسیاری به دلایل مختلف از قبیل برنامه ریزی های غیرکارشناسی و مدیریت های ناکارآمد از دست رفته و در شرایط فعلی نباید اجازه دادگوی سبقت به دست دیگر کشورها بیفند و باید در سایه فکر و برنامه عقب ماندگی ها را جبران کرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با مطالعه گذشته، از تکرار اشتباهات خودداری کرده و برای آبادانی ایران اسلامی برنامه ریزی های کاربردی بیندیشند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ظرفیت های صنعتی و کشاورزی زیادی در نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی وجود دارد که به دلایل اعمال تحریم ها ناجوانمردانه و سوءمدیریت ها با کمترین بازده و ظرفیت فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: راهبردهای کارشناسی هدفمند در فعال سازی ظرفیت های راکد مساله ای حیاتی در استان مرکزی است که مدیران باید به جدیت به آن بپردازند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نیز با به کارگیری همه ظرفیت های صنعتی و کشاورزی محقق می شود و تنها راه بالا بردن تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده کشور و ارتقای وضعیت معیشتی مردم نیز استفاده از همه ظرفیت ها موجود کشور است.
وی واگذاری های صنایع بر اساس اصل 44 قانون اساسی را یکی از ناکارآمدترین برنامه ها عنوان کرد و گفت: همزمان با اجرای این قانون در ایران، بیش از سه هزار واحد صنعتی در آلمان شرقی به بخش خصوصی واگذار شد اما امروزه همه آن شرکت ها به غول های صنعتی دنیا تبدیل شده اند.
امام جمعه اراک بیان کرد: کشور چین تا 30 سال گذشته در همه دنیا به کشور دوچرخه های بی کیفیت معروف بود، اما امروز با مدیریت های کارآمد و برنامه ریزی های کاربردی به اولین و پویا ترین اقتصاد دنیا تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: همچنین کشور مالزی نیز تولید دو نوع خودروی با کیفیت را در دستور کار خود قرار داد که امروزه این خودروها سهم قابل توجه ای از بازار خودروی اروپا و آمریکا را به خود اختصاص داده است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: کشور کره جنوبی نیز در 10 سال گذشته بیش از یک میلیون 500 هزار دستگاه خودرو هییوندا به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کرده است که این مهم نیز نشان از کیفیت بالا و قیمت مناسب این محصولات دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون نتوانسته ایم از نعمت های ارزشمندی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنیم و این مهم باید به درس عبرتی باشد تا با حرکت هوشمندانه در شرایط کنونی غفلت ها جبران شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: با وجود اینکه منشور توسعه یافتگی و پیشرفت ایران اسلامی از زمان میرزا تقی خان امیر کبیر عنوان شده هنوز جایگاه ایران در توسعه یافتگی در خور انتظار نیست و می طلبد مسوولان و کارگزاران و اقشار مختلف مردم باید دست در دست یکدیگر داده و برای رسیدن به قله پیشرفت در همه بخشها بکوشند.

وی در ادامه سخنان خود شرایط اجتماعی استان مرکزی را بحرانی عنوان کرد و گفت: افزایش تعداد زندانیان در استان مرکزی زنگ خطری است که نیاز به هوشیاری و تلاش بیشتر حوزه های فرهنگی و تربیتی جامعه دارد.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.
ارسال نظرات