آتش‌سوزی در بخش هایی از مزارع و مراتع نوار مرزی بخش موران شهرستان گرمی كه به علت آتش گرفتن مزارع و مراتع جمهوری آذربایجان دچار حریق شده بود مهار شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۹۳۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، آتش سوزی در بخش هایی از مزارع و مراتع نوار مرزی بخش موران شهرستان گرمی که بعلت آتش گرفتن مزارع و مراتع جمهوری آذربایجان دچار حریق شده بود با کمک اهالی، نیروهای مردمی و بسیج، فرماندهی سپاه گرمی، عوامل ستاد مدیریت بحران این شهرستان مهار شد.

میرعلی رحیمی‌زادف سرپرست فرمانداری گرمی که در محل آتش سوزی حضور داشت؛ گفت: شعله های آتش مزارع و مراتع جمهوری آذربایجان در محدوده روستاهای کمر قیه و عبابیگلوی بخش موران در سطحی حدود 1 هکتار به مزارع و مراتع این بخش سرایت کرده بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این اتش سوزی تلفات جانی و خسارت قابل توجه مادی نداشته است افزود: محصول اغلب مزارع منطقه برداشت شده و عمدتا کاه و کلش باقی مانده در مزارع طعمه آتش شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران گرمی با اعلام حضور و همکاری نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان های گرمی و بیله سوار، عوامل هنگ مرزی، بسیجیان و آتش نشانی شهرداری گرمی، آب فاضلاب روستائی، تعاونی دهیاران و روستائیان در مهار آتش سوزی ادامه داد: اتش سوزی با تلاش اعضای مدیریت بحران شهرستان گرمی در نزدیکی باغات میوه روستای کمرقیه مهار شد.

گفتنی است نیروهای نظامی و آتش نشانی کشور مقابل نیز در آن‌سوی مناطق آتش گرفته نسبت به اتفای حریق تلاش جدی می‌کردند و اگرچه آتش در بخش موران گرمی مهار شده است اما در برخی از نقاط آنسوی مرز هنوز دود آتش به چشم می‌خورد اما از سرایت آتش به مزارع و مراتع گرمی مغان جلوگیری شد.

رحیمی زاد از تلاش نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمی قدردانی کرد و گفت: عمده مناطق آتش سوزی در خاک جمهوری آذربایجان رخ داد.

ارسال نظرات