خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز گفت: این اجلاسیه ضمن اینکه می‌تواند عامل نشان دادن اتحاد مذاهب دین مبین اسلام با یکدیگر باشد می‌تواند سد مقابله با دشمنان اسلام را مستحکم‌تر از قبل کند.
کد خبر: ۸۵۵۰۹۶۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته، 13 مرداد در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه گفت: مزیت این اتفاق سترگ فرهنگی ـ مذهبی این است که تمامی کارهای انجام شده در آن رنگ و بوی مردمی دارد.

حضور بیش از 1000 پیرغلام در اجلاسیه؛ فرصتی برای تبلیغ حقانیت شیعه


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حضور بیش از یک‌هزار پیرغلام و مداح اهل بیت(ع) را فرصت مغتنمی برای تبلیغ حقانیت مذهب شیعه و همچنین عاملی برای ایجاد وحدت اسلامی و اخوت دینی بین فرق و مذاهب دین اسلام دانست و با تاکید بر لزوم دعوت از بزرگان دیگر مذاهب اسلام و برادران اهل سنت در این اجلاسیه گفت: اختلافات جزیی درون مذاهب مختلف اسلام باید از راه منطق و استنباط حل شود.

وی عنوان کرد: اجتماعاتی نظیر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ضمن اینکه می‌تواند عامل نشان دادن اخوت، اتحاد و همدلی مذاهب دین مبین اسلام با یکدیگر باشد می‌تواند سد مقابله با دشمنان اسلام را مستحکم‌تر از قبل کند.

آیت‌الله دستغیب در خاتمه افزود: تمامی هئیات مذهبی استان باید دست به دست یکدیگر دهند تا در این اجلاسیه  ارادت مردم شیراز و فارس به عنوان اولین تشکیل‌دهندگان هیئات مذهبی کشور به اهل بیت(ع) بار دیگر متبلور شود.

استفاده از تمام ظرفیت‌های حرم احمدی(ع) در این اجلاسیه


وی با تأکید بر لزوم همکاری تمامی مسئولان استان در راستای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این اجلاسیه افزود: تمامی پتانسیل‌های موجود در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ایام برگزاری این اجلاسیه با هدف برگزاری مطلوب و در خور شان سومین حرم اهل بیت(ع) بسیج خواهد شد.
آیت‌الله دستغیب انتخاب شهر شیراز را برای میزبانی این اجلاسیه انتخابی به‌جا و درست دانست و گفت: این گردهمایی بزرگ در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن به نتیجه رسیدن انتظار همه کسانی که به نوعی منتظر ابراز ارادت به ساحت مقدس نبوت و امامت بودند، می‌تواند گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مکتب اهل بیت(ع) و مذهب تشیع باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها