خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مردم شیراز دین‌مدارترین مردم کشور هستند گفت: به مردمی که دین‌، محور زندگی آنها است نمی‌توان سکولار اطلاق کرد.
کد خبر: ۸۵۵۰۹۷۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، غلام‌مهدی حق‌دل گفت: همان‌طور که بزرگان این استان بیان کردند مطالب بیان‌ شده در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم صحت ندارد.

وی ادامه داد: به شهری که 5 هزار و 200 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده نمی‌شود چنین واژه‌ای را اطلاق کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: امروز ما با یک سری اطلاعات بدون منبع مواجه هستیم و هر کس به‌زعم خود اطلاعات و آماری می‌دهد در حالی‌ که در احادیث و روایات ما تأکید شده که حتی بر فرض صحت، ما حق افشای منکر را نداریم.

حق‌دل تصریح کرد: این شهر به شهیدپروری، بزرگی و دلاوری معروف است و ما نباید فراموش کنیم که مردم شیراز یک روز زودتر از نهم دی و در تاریخ هشتم دی‌ماه به فتنه اعتراض کردند و به خیابان‌ها آمدند و چطور می‌توانیم این مردم را سکولار بخوانیم.

وی بیان کرد: ما این مسائل را قبول نداریم چراکه مردم شیراز در شمار دین‌مدارترین مردم کشور هستند که در برنامه‌های شب‌های احیا، راهپیمایی‌های ملی، مراسمات مذهبی و اعتکاف تجلی این دین‌محوری مردم را می‌بینیم و به مردمی که دین‌، محور زندگی آنها است نمی‌توان سکولار گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: وقتی فرد یا گروهی سکولار خوانده می‌شود یعنی دین حداکثر در حد مسائل شخصی برای آنها مطرح است اما مردم این استان و شهر شیراز در حمایت از نظام دینی بارها و بارها به میدان آمده و از آرمان‌های انقلاب قاطعانه حمایت کرده‌اند، به همین دلیل این اخبار و آمارها صحت ندارد.

به گزارش فارس، در تحقیقی که در دانشگاه شاهد تهران انجام پذیرفته، مدعی شده از 28 مرکز استان در ایران، دینداری در زاهدان، اردبیل، کرمان و قم بیشتر از سایر استان‌هاست و کمترین میزان گرایش مذهبی در رشت، تهران، اهواز و کرمانشاه دیده می‌شود.

 بنابر آنچه که این پژوهش مدعی شده رابطه کاملا معناداری میان متغیرهای فردگرایی، دینداری، سکولاریسم و ارزش‌های خانوادگی در میان مراکز استانی با نرخ‌های باروری در این استان‌ها وجود دارد و از نظر متغیر سکولاریسم، شهرهای زاهدان، یزد و مشهد کمتر از دیگر شهرهای کشور گرایش به سکولاریسم داشته‌اند، در حالی که میزان سکولاریسم و گرایش به آن در شهرهای شیراز، تهران، اهواز و رشت بیش از سایر شهرهای کشور بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها