خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون مردم اهل سنت بارها وفاداری خود را به شیوه های مختلف به نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده و همواره از بهترین مدافعان آن بوده اند.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۴۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری شامگاه سه شنبه در دیدار علمای شیعه و سنی استان کرمانشاه با وزیر اطلاعات که در تالار برق کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: همراهی اهل سنت و بخصوص پیروان این مذهب در منطقه اورامانات استان کرمانشاه با نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید.
وی گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس، اهل سنت کرمانشاه بیش از چهار هزار و 200 شهید، جانباز و آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کردند که حدود سه هزار و یکصد نفر آنان از اهل سنت منطقه اورامانات بوده اند.
ماموستا قادری خاطرنشان کرد: مشکلاتی که استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس داشت را در کمتر استانی شاهد بودیم و برادران شیعه و سنی این استان فارغ از هر مذهب و علاقه ای با حفظ وحدت و همدلی تنها به دفاع از نظام و انقلاب مشغول بودند.
امام جمعه پاوه تصریح کرد: اوج این همدلی در عملیات مرصاد نمودار شد، جایی که مردم تمام شهرهای استان خود را به مرصاد رساندند و چهارزبر را به قبرستان منافقین تبدیل کردند.
وی همدلی و وحدت موجود در استان کرمانشاه را در کشور نمونه دانست و گفت: شیعه وسنی سال های سال است که در کنار یکدیگر با کمترین مشکل و اختلاف در کنار یکدیگر و در همسایگی هم زندگی می کنند.
ماموستا قادری در ادامه توافق هسته ای را پیروزی بزرگی برای کشور دانست و گفت: این پیروزی با پافشاری و تلاش های خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای حاصل شد که باید از آن ها قدردانی کرد.
وی در پایان با محکوم کردن اقدامات داعش، آن ها را مصیبت خاورمیانه معرفی کرد و گفت: اهل تسنن و اهل تشیع هیچ ارتباطی با آن ها ندارند چرا که این گروه تروریستی دست پرورده دشمنان اسلام هستند.
ارسال نظرات