بمناسبت هفته فرهنگ پهلوانی مسئولین کشور و استان با حضور خود در مریوان از دو خانواده شهید ورزشکار این شهرستان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمعی از مسئولان ورزشی استان و کشور و مسئولان سازمان بسیج ورزشکاران، شب گذشته از خانواده دو شهید ورزشکار کردستانی، دیدار کردند.

این بازدید در راستای برنامه‌های هفته فرهنگ پهلوانی صورت گرفت و طی آن مسئولان با حضور در منزل خانواده شهدای ورزشکار مریوانی، سیدانور محمدی و حسین حیدری به مقام شامخ این شهدا، ادای احترام کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این بازدید، شهدای ورزشکار را نماد پهلوانی و ایثار ملت ایران و مردم کردستان توصیف کرد و گفت: باید قدر رشادت‌ها و فداکاری‌های این بزرگ‌مردان را بدانیم.

حامد جولایی با بیان اینکه پهلوانان و جوانمردان واقعی روزگار ما، شهدا و جانبازان هستند، تصریح کرد: این بزرگان باید به عنوان الگو و اسوه جوانان ما در عرصه‌های مختلف زندگی قرار بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، شهدای ورزشکار را نماد پهلوانی و ایثار توصیف کرد و گفت:آنها، جوانمردان واقعی روزگار ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر آنچه داریم به برکت خون شهدایی است که قهرمانی و پهلوانی را با یکدیگر ترکیب و آن را در میدان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به خوبی اثبات کردند.

مسعود امینی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در این دیدارها نیز گفت: قهرمانان اصلی و پهلوانان واقعی، شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس هستند و نام آوران ورزشی ایران اسلامی باید غیرت، ایستادگی و اخلاق آنان را سرلوحه فعالیت هایشان قرار دهند.

وی خانواده های معظم شهدا را سرمایه های ارزشمندی برای جامعه و خدمت به آنان را توفیق الهی دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولین خادمان خوبی برای مردم شهید پرور باشند.


امینی تاکید کرد: ما آنگونه که شایسته بوده قدردان نعمت بزرگ استقلال، آزادی و اقتدار نظام اسلامی که حاصل خون شهدا و ایثارگران است نبوده ایم و این حضور و دیدار ها تجدید بیعت با آرمان های مقدس امام شهدا و شهدا است.

در این بازدید، مسعود امینی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، کاظم یزدانی رئیس تربیت بدنی سازمان بسیج کشور و سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز حضور داشتند.

گفتنی است شهرستان مریوان به همت اداره‌کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران کردستان و نیز دستگاه ورزش مریوان، روز دوشنبه میزبان ویژه برنامه اجرای حرکات ورزش باستانی و مراسم فرهنگ پهلوانی خواهد بود، ضمن آنکه برگزاری اردوی فرهنگی و تربیتی،همایش اخلاق در ورزش با حضور 250 مربی کردستانی و بازدید از مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی از دیگر برنامه‌های فردا خواهد بود.


ارسال نظرات