اولين كارگروه فرهنگي مربیان ورزشی و دبیران سمن های جوانان در كوثر تشكيل شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۴۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، در این جلسه که با هدف ساماندهی فعالیت تشکل های مردم نهاد تحت نظارت این اداره تشکیل شد، موضوعات مختلفی در زمینه ی مشکلات موجود، فرایند ثبت سمن ها، سیاست گذاری ها، توجه به نقش سمن ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

آموزش های همگانی در قالب فعالیت سمن ها در سطوح مختلف اجتماعی، موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد و کارشناسان تشکل های سه گانه به بیان نظرات خود در ارتقای سطح کمی و کیفی این مهم پرداختند.

بهنام مظاهري، رئيس اداره ورزش و جوانان كوثر در حاشيه اين جلسه اظهار كرد: در راستای تاسیس تشکل های مردم نهاد، جلسه ای موثر با حضور کارشناسان اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر و همچنین اعضای فعال هیات موسس در محل اداره ورزش و جوانان تشکیل شد و مقدمات تاسیس اولین سمن فرهنگی در شهرستان کوثر فراهم شد.

وي ادامه داد: سازمان مردم‌ نهاد یا سمن‌ (NGO) به سازمانی اشاره می‌کند که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فرد‌ فرد مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند.

رئيس ورزش و جوانان كوثر خاطر نشان كرد: سازمان‌های مردم‌نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگونی فعالیت می‌کنند و معمولا در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی یا اجتماعی اعضا در حرکت هستند.

گفتني است از ماموريت هاي اين سازمان می‌توان به بهبود وضعیت محیط‌زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق شهروندی، بالا بردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر یا مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته‌جمعی اشاره کرد.

ارسال نظرات