سرپرست گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

نیازمند فقه رسانه هستیم

سرپرست گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی دفتر تبلیغات خراسان رضوی بیان داشت: متاسفانه فقه ارتباطات در حوزه رسانه نداریم.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۷۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد جواد استادی در دوره آموزشی مدیران روابط عمومی و تبلیغات رده ها و نواحی سپاه خراسان رضوی که در مرکز تداوم آموزش سپاه امام رضا(ع) در حال برگزاری است در خصوص نظریه ارتباطات به بیان نکاتی پرداخت.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: پس از انقلاب صنعتی و بویژه صنعتی شدن چاپ شاهد سرعت، عمق و گستره ارتباطات شدیم بطوریکه در همه حوزه ها و عرصه ها ورود پیدا کرد و آن را متحول ساخت.

وی رسانه های اجتماعی را نهادهای هنجارساز عنوان کرد و افزود: بدین معنا که هنجارهای مختلف از طریق رسانه ها خلق می شوند.

رسانه های جمعی؛ بزرگترین ابزار قدرت

استادی با اشاره به اینکه امروز قدرت در دنیا حائز اهمیت است و حرف اول را می زند، رسانه های جمعی را بزرگترین ابزار قدرت دانست و گفت: طبق نظر تئوریسین ها قدرت در دنیای امروز داشتن سلاح نیست بلکه اطلاعات و داده های قوی هستند چرا که رسانه ها جایگاه مهمی در جامعه اشغال کرده اند و امور عمومی مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه ابراز داشت: رسانه فرهنگ را به جریان می اندازد بنابراین در انجام اقدامات فرهنگی باید دانش رسانه ای داشته باشیم تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

این کارشناس ارتباطات اظهار داشت: رسانه ها ذهنیت ما را نسبت به جهان می سازد. همه رسانه ها نگاهشان نسبت به یک واقعیت یکی است فقط در بازنمایی آن متفاوت هستند.

استادی با ابراز تاسف گفت: فقه به همه حوزه ها حتی پزشکی ورود پیدا کرد ولی در حوزه رسانه که یک حوزه بسیار مهمی در کل دنیا می باشد فقه رسانه نداریم.

سرپرست گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی دفتر تبلیغات خراسان رضوی تاکید کرد: اگر فقه به حوزه رسانه ورود پیدا کند بسیاری از مشکلات موجود در آن رفع می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار