رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال مطرح کرد

ضرورت تعریف کسب و کار و ایجاد امنیت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال بر ضرورت تعریف کسب و کار و ایجاد امنیت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۵۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی موسویان در مراسم رونمایی از 3 بازی رایانه‌ای که در محل سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری شاید تنها فردی هستند که از سال‌ها قبل با اشراف بر موضوع جنگ نرم این فضا را به مسئولان متذکر شدند. 

وی ادامه داد: آنچه امروز در تصویری به ظاهر زیبا و پیچیده به آن نیاز داریم حضور جدی جوانان است. سیر تکاملی برای جامعه شبکه‌ای این است که در سال 2030 جامعه شبکه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت را شاهد هستیم.

موسویان خاطر نشان کرد: دو پدیده اساسی با هم کمک می‌کنند که این جامعه شبکه‌ای شکل بگیرد؛ اول فضای مجازی و دوم هوش مصنوعی و استفاده از آن در تمام اشیاء است؛ آینده مربوط به ارتباطات بی‌سیم است و شما در هر زمان می‌توانید به هر چه بخواهید دست پیدا کنید.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال افزود: معصوم (ع) می‌فرمایند 7 سال نخست زندگی برای امیری است به این معنا که کودکان در این سن هر چه بخواهند برای آنها آماده می‌شود، 7 سال دوم زندگی اطاعت است یعنی هرچه قرار است به فرزندان منتقل کنیم باید در این هفت سال باشد. در این سنین است که باید قابلیت‌های مختلف در افراد ایجاد شود اما به نظر می‌رسد حجم فعالیت‌های ما متناسب با این اقدام نیست. اگر در این موازنه خودمان خلاء را پر نکنیم توسط فرهنگ و باورهای دیگر پر می‌شود چرا که حجم سرمایه‌گذاری در کشورهای برخوردار بسیار بیشتر از ماست اما کلید کار ما عمر فیزیکی انسان است.

وی تصریح کرد: این کلید مهم است چرا که اگر بتوانیم نیازها را مرتفع کنیم دیگران با هر سرمایه‌ای وارد شوند مخاطب را در دست نخواهند داشت. ما نباید مرعوب سرمایه‌های دیگران شویم اما اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم باید به مقطع سنی استقرار شخصیت افراد توجه کنیم. اگر سرمایه‌گذاری درست انجام شود ما را برای ورود به یک میدان پیچیده آماده می‌کند.

موسویان همچنین گفت: ما در کشورهای منطقه در بحث بازی‌های رایانه‌ای با چشم‌اندازی که نوشتیم فاصله داریم و درآمد ما در این حوزه یک چهارم درآمد کشور ترکیه است اما باید توجه کنیم که تنها 23 درصد از حمایت‌های مستقیم به هدف اجابت می‌رسد و کمک‌ها باید به شکل وام و بهره پایین باشد و بازپرداخت آن از محل کسب و کار در این عرصه انجام شود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال افزود: امکان کار کردن افراد علاقه‌مند به عرصه بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد اما تعریف کسب و کار و ایجاد امنیت در این حوزه وظیفه ماست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار