مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه:

ابرکوهی ها در نجات آب همکاری کردند/کم مصرف ترین شهرستان استان یزد در بحث آب

پورسید سرانه مصرف آب شهروندان ابرکوهی را جزء سرانه کم مصرف استان یزد اعلام نمود و اظهار داشت: سرانه مصرف آب روزانه هر فرد ابرکوهی به طور متوسط 220 لیتر می باشد.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۸۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در سالن شورای اسلامی شهر ابرکوه به منظور اجرای طرح های فاضلاب شهری و همچنین اجرای اصلاح و بازسازی شبکه توسط اداره آبفا در چند نقطه شهر و همچنین با توجه به فصل گرما و نیاز به مصرف آب در این زمان برگزار گردید.

 مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه ضمن تشکراز مردم در  صرفه جویی از  مصرف آب اظهار داشت: مردم ابرکوه از با کیفیت ترین آب در استان استفاده می نمایند که کیفیت این آب مورد تایید کارشناسان کنترل کیفیت مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب استان یزد می باشد. 

سید محسن پورسید افزود: در سال جاری از نظر قطعی و کمبود فشار آب ،هیچ مشکلی ایجاد نشد و این امر رضایت همشهریان عزیز را در برداشته است.

وی ضمن بیان انتقال آب از منطقه خارج از استان  به ابرکوه افزود: اجرای این پروژه که هزینه بسیار زیادی را برای شرکت آب و فاضلاب در بر دارد، ولی آب انتقالی بسیار با کیفیت می باشد که آب شرب سالم و باکیفیت، نقش بسیار کلیدی و موثری در سلامت جامعه ایفا می کند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خاطر نشان کرد:آب آب آشامیدنی شهر ابرکوه از 10 حلقه چاه عمیق استحصال و پس از ضدعفونی و ذخیره سازی به شبکه توزیع وارد می شود و از نظر خصوصیات فیزیکی و ظاهری روزانه و از نظر میکروبیولوژی بصورت ماهانه و املاح و پارامترهای شیمیایی به صورت فصلی توسط مرکز بهداشت شهرستان و آزمایشگاه کنترل کیفیت آب ابرکوه کنترل می شود که تاکنون آب شرب ابرکوه با تمام معیارهای استاندارد آب آشامیدنی به شماره 1011 و 1053 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان جهانی بهداشت (WHO) مطابقت داشته است. 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه ضمن تشکر از زحمات بی وقفه کارکنان این شرکت بیان داشت: در سال جاری کارکنان این شرکت تمام تلاش خود را برای رفاه حال شهروندان انجام دادند تا مشکل خاصی در زمینه آبرسانی نداشته باشیم و امیدواریم که ماه باقیمانده از فصل تابستان با همکاری مردم در صرفه جویی مصرف آب مشکل خاصی ایجاد نشود. 

پورسید اظهار داشت: در سال گذشته 3000 مورد آزمایش کلر سنجی و 2000 مورد آزمایش میکروبیولوژی و شیمایی داشتیم.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته انتقال آب با وسعت بیش از2/2 میلیون متر مکعب از منطقه خارج از استان با فاصله 75 کیلومتر تا مرکز شهررا داشته ایم  که از سالجاری تاکنون بیش از 850 هزار متر مکعب انتقال آب منطقه به ابرکوه انجام شده است. 


پورسید از اصلاح و بازسازی حدود 3 هزار کیلومتر لوله آب و 5/14 کیلومتر شبکه فاضلاب در سال گذشته خبر داد و گفت: تا پایان خرداد 29 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان انجام شده است.

وی اذعان داشت: محل اجرای شبکه فاضلاب در شهرک مسکن مهر پایان یافته است و در شهرک ولایت بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است و مراحل پایانی آن طی می شود و خیابان عزت آباد، خیابان و معابر اصلی شهر در اولویت قرار دارد و اولویت بعدی جهت اجرای شبکه فاضلاب شهری شهرک آزدگان نیز می باشد.

پورسید تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب  بیش از 80 درصد آن به اتمام رسیده است. که خیابان شهید صدوقی ،بهشتی و بلوار امام خمینی (ره) حدود 5/5 کیلومتر از این مسیرها اجرایی شده است و حدود 1500 متر دیگر باقی مانده است که در دستور کار می باشد. 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه در ادامه بیان کرد: بیش از 2800 موردخرابی تاسیسات  آب صورت گرفته است که اصلاحات انجام  و 450 مورد هم انشعاب آب واگذار و تمامی انبارها مجهز به دوربین مدار بسته شد که بسیاری از مشکلات به همین منظور برطرف گردید. 

وی سرانه مصرف آب شهروندان  ابرکوهی  را جز سرانه کم مصرف استان یزد اعلام نمود و اظهار داشت : سرانه مصرف آب روزانه هر فرد ابرکوهی به طور متوسط 220 لیتر می باشد. 

پورسید میزان پرت آب در شهرستان ابرکوه 9/12 درصد اعلام کرد که از میانگین پرت استان پایین تر است. 

وی ضمن تشکر از حوصله و صبر همشهریان و مسئولین شهرستان از ایجاد حفاریها در سطح شهر از آنها خواستار شد تا با صبربیشتر خود، تا به ادامه اجرای پروژه شبکه فاضلاب در شهرستان کمک نمایند. 

پورسید خاطر نشان کرد : اجرای این پروژه ها به علت وجود سنگی بودن نقاط مختلف شهر روند کندی را پیش می گیرد و جز پروژهای زمان بر و هزینه بردار محسوب می شود.

وی میانگین مناطق عادی را هر 700 متر را  30  الی 40 روز اعلام نمود. 

شهردار ابرکوه در ادامه  ضمن تشکر از اقدامات شایسته کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهرستان و آشنایی با مشکلات برنامه های اجرایی خواستار در تسریع انجام پروژه های باقی مانده شد.

در پایان این جلسه هم رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه ضمن تشکر از مدیریت و کارکنان زحمتکش شرکت آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه اظهار داشت: از پیشرفت روند کار شرکت آب و فاضلاب اعلام رضایت می کنیم و در قالب تعاملی که با یکدیگر داریم و به عنوان نمایندگان مردم خواستار تسریع در اتمام پروژه ها  می باشیم ،تا در اسرع وقت مناسب سازی شود تا مانع از سوء تفاهم گردد.

ارسال نظرات