عضو انجمن خوردگی لوله های فولادی خبر داد

ایران به جمع ۴ کشور تولیدکننده "غلاف های حرارتی انقباضی" پیوست

مدیرعامل شرکت نیاشیمی گفت: تنها ۴ کشور آمریکا، کانادا، آلمان و ایتالیا در جهان توان تولید غلاف حرارتی انقباضی را با تکنولوژی پرتودهی دارند، که ایران به عنوان پنجمین کشور در این زمینه شروع به فعالیت کرد.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۹۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  ناصر درویشی در نشستی خبری اظهار داشت: شرکت تولیدی و بازرگانی نیاشیمی به عنوان اولین تولیدکننده عایق های گرم و سرد ضدخوردگی صنعت ایران از سال 1376 تاکنون فعالیت های تولیدی خود را آغاز کرده است.

وی افزود: ظرفیت تولید اسمی ما 25 هزار تن در سال است، با این وجود سال گذشته 6.7 هزار تن تولید واقعی ما بوده و نیاز کشور در طول سال 15 هزار تن است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: متخصصان شرکت نیا شمیمی موفق به طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خط تولید غلاف های حرارتی انقباضی با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران شدند.

وی با بیان اینکه تنها 4 کشور آمریکا، کانادا، آلمان و ایتالیا در جهان توان تولید این نوع کالا را با تکنولوژی پرتودهی دارند، گفت: ایران با بهره برداری از این خط تولید که شنبه هفته آینده با حضور معاونان وزرای نیرو و نفت و مسئولان سازمان انرژی اتمی انجام می شود، پنجمین کشوری خواهد بود که غلاف حرارتی انقباضی با تکنولوژی پرتودهی تولید می کند.

درویشی در خصوص کیفیت و قیمت تمام شده این دستاورد جدید گفت: ما محصولی که در ایران تولید خواهد شد را تحت آزمایش ها و تست های مختلفی قرار داده ایم و با اطمینان می گویم که کیفیت محصولی که در ایران تولید خواهد شد از نوع امریکایی و کانادایی که بهترین کیفیت در جهان را دارند، بهتر خواهد بود و قیمت تمام شده محصول تولیدی ایران حدود 30 درصد کمتر است.

وی افزود: با به تولید رسیدن این محصول، سالانه از خروج بیش از 50 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود و ظرفیت صادرات بیش از 100 میلیون دلار از این محصول را در طول سال خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت نیاشیمی در خصوص کابرد این محصول گفت: عایق حرارتی انقباضی در سربند لوله های قطور انتقال آب، انقتال گاز، انقتال نفت و مواد پتروشیمی، اتصال کابل های فشار قوی برق و مخابراتی کاربرد دارد.

عضو انجمن خوردگی لوله های فولادی تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت دوران پساتحریم و حضور بیشتر شرکت های خارجی در ایران نداریم چرا که محصول تولیدی ما از نظر قیمت و کیفیت کاملا رقابت پذیر است و اگر به هر دلیل عرضه ما در بازار داخلی کمتر شود، بیشتر به بازار صادراتی روی خواهیم آورد.

ارسال نظرات