به گفته مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، «رمز و راز ملکه» مستندی قوی است که مشابه ای در سینمای مستند ایران ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۱۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

محمد حسین نیرومند مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: این مستند در یکی از جشنواره ها حضور داشت و در داوری آن جشنواره به دلیل این که مستند «رمز و راز ملکه» کیفیت متفاوتی نسبت به سایر آثار داشت، به واقع مورد عنایت و توجه قرار نگرفت چرا که آنقدر این مستند رنگ و لعاب داشت و کار خوبی بود که تصور می شد کاری خارجی باشد که ایرانیزه شده است. داوران احساس کردند این مستند فراتر از توان بچه های ایرانی است. این شبهه باعث شد که آن گونه شایسته است به آن توجه نشود. در صورتی که همین خصوصیت نقطه قوت فیلم است.

نیرومند تاکید کرد: ما در سینمای مستندمان کمتر تجربه ای در حد «رمز و راز ملکه» داشته ایم که چنین قوی ساخته شده باشد. فیلم به لحاظ موضوع بسیار خوب بود، متنی که برای آن نوشته بود نشان دهنده تحقیقات مفصل در این زمینه بود. تصاویر هم با آنکه نمی دانم تا چه حد وابسته به آرشیو بودند به خوبی برای متن انتخاب شده بودند. در مجموع مستندی قابل اعتنا بود.

مستند «رمز و راز ملکه» به کارگردانی مهدی نقویان از تولیدات مرکز مستندسازی حوزه هنری است. مراسم رونمایی از این مستند روز ۲۷ مرداد ماه در  سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات