رویترز خبر داد

افزایش ۲۴ درصدی صادرات نفت ایران به هند در ماه جولای

صادرات نفت ایران به هند در ماه جولای، ۲۴ درصد نسبت به ماه گذشته و ۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۲۱۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۲۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، واردات نفت هند از ایران در ماه جولای(تیر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.4 درصد و نسبت به ماه پیش 24 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، برخی از این محموله‌ها، نخستین محموله‌هایی هستند که پس از توافق هسته‌ای به هند ارسال می‌شوند.

رویترز بر اساس آمارهای رهیابی نفتکش‌ها و گزارشی از سوی بخش تحقیقات نفت موسسه تامسون رویترز اعلام کرد، دهلی‌نو در ماه جولای 215 هزار و 400 بشکه نفت در روز از ایران خریده‌ است که حدود 24 درصد بیش از ماه گذشته است.

بر اساس آمارهای کشتیرانی، هند به عنوان پنجمین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان و دومین مشتری تهران پس از چین، در 7 ماه نخست امسال 20 درصد نفت کمتر از ایران وارد کرده است. دهلی‌نو در 7 ماه نخست 2015 روزانه 216 هزار و 400 بشکه نفت از ایران خریده است.

در عین حال، در بازه آوریل تا جولای برابر با فروردین تا تیر 94 نیز هند 283 هزار بشکه نفت در روز از ایران خریده است که رشد 37.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در مصاحبه‌ای روز یک‌شنبه تاکید کرد که ایران تولید خود را به محض برداشته شدن تحریم‌ها طی چند ماه 500 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که هرگونه افزایش چشمگیر در تولید و صادرات نفت ایران تا نیمه 2016 صورت نخواهد گرفت.

مقامات هندی گفته‌اند که کشورشان در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را افزایش خواهند داد.

ارسال نظرات